T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / SERİK - Tekeli İlkokulu

Etiket Sonuçları: eTwinning School

Şbt

Her geçen gün önemi daha iyi kavranan e-Güvenlik kavramı artık dijital ortamda bireysel güvenlikten öteye giderek, kurumların ve ülkelerin politikalarına dahil olmuştur.

Çevrim içi olarak eSafety Label'ın resmi adresi olan www.esafetylabel.eu üzerinden ulaşılan modül, okullar için Avrupa çapında bir akreditasyon ve destek hizmetidir. eSafety Label, eğitim ve öğrenim deneyiminin bir parçası olarak çevrim içi teknolojiye güvenli erişim için güvenli ve zenginleştirici bir ortam sağlamayı hedeflemektedir.

ESafety Label web sitesi, öğretmenler, okul müdürleri ve bilişim yöneticileri için önemli bir politika oluşturma merkezidir. Okulların kendi çevrim içi güvenliklerini değerlendirdikleri, iyileştirdikleri ve güçlendirdikleri hareket eylem yapısıdır. Okulların kendi çevrim içi güvenlik altyapısını, politikalarını ve uygulamalarını ulusal ve uluslararası standartlara göre gözden geçirmek eSafety Label sayesinde mümkün olmaktadır.

ESafety Label Topluluğu, 38 ülkeden yaklaşık 4.000 öğretmen ve Eğitim Bakanlıkları, üniversiteler, Güvenli İnternet Merkezleri gibi irtibat noktalarını bir araya getiren geniş bir ağdır.

Sürekli gelişen bir kavram olarak e-Güvenlik veya "Çevrim içi güvenlik", kullanıcıların çevrim içi olarak sahip oldukları becerileri, davranışları, eriştikleri içerikleri ve çalıştıkları çevrim içi içeriği kapsamaktadır.

Teknoloji kullanımının yönetilmesine yardımcı olmak isteyen ve okulların bu alanda artan ihtiyaçlarını kabul eden önde gelen teknoloji şirketleri, eğitim bakanlıkları ve Avrupa Okul Ağı güçlerini birleştirip çok paydaşlı bir organizasyon kurmuşlardır. ESafety Label inisiyatifi, 2012 yılında bu ortak taahhütten doğmuştur.

Proje resmi olarak 2012 yılında güvenli internet gününde başlamıştır. Okulların platformu test ettiği, sürekli artan özellik ve dil sürümlerinin olduğu iki yıllık bir pilot program döneminin ardından okulların geri bildirimleri ve okullara sunulan e-Güvenlik etiketi hizmetleri değerlendirme ve akreditasyon aracı eSafety sisteminin biçimlenmesini sağlamıştır.

Bu test döneminin sonucunda, değerlendirme formunu doldurduktan sonra okulların hem çevrim içi güvenlik durumlarını hem de iyileştirilecek önemli alanları anlamaları için kişiselleştirilmiş eylem planlarına ihtiyaç doğmuştur. Bu ihtiyaç ve yönlendirmelerden yola çıkan eSafety etiketi, Avrupa çapında hem ulusal hem de bölgesel düzeyde daha önce var olan girişimlerle uyumlu olacak şekilde şekillenmiştir.

Projenin geliştirilmesine başlamadan önce, Avusturya, Flaman Belçika, Estonya, İtalya, Portekiz, İspanya ve Birleşik Krallık dahil olmak üzere farklı ülkelerde kapsamlı araştırmalar yapılmıştır. Ülkeler, düşük ve yüksek teknolojiye sahip okulların daha iyi temsil edilebilmesini, çevrim içi yasal ve pedagojik çerçevelerin çeşitliliğini garanti etmek için seçilmiştir. Araştırma, kapsamlı masaüstü araştırmaları ve paydaş görüşmelerini içermiştir.

Şubat 2012'de, European Schoolnet araştırma aşamasını ve Haziran ile Aralık 2011 arasında gerçekleşen portalın özel tasarım sürecini açıklayan bir rapor yayınlanmıştır.

eSafety etiketi, çok paydaşlı bir proje olarak başlatılmıştır. Kaspersky Lab, Liberty Global, Microsoft ve Telefonica gibi birçok önde gelen şirket ve Flaman Belçika, İtalya, Portekiz Avrupa Eğitim Bakanlıkları yardım için okulların artan ihtiyaçlarını kabul ederek Avrupa Okul Ağı ile güçlerini birleştirmeye karar verdiler.

Avrupa Okul Ağı ve eSafety Label arasındaki konsorsiyum Avusturya, Estonya ve İspanya'daki Eğitim Bakanlıkları ve eğitim kurumları aracılığıyla eylemsel olarak desteklenmiş ve daha fazla Avrupa ülkesine yayılmıştır.

Ülkemizde de okulların e-Güvenlik alanında politikalarını oluşturdukları ve eylemsel olarak çevrim içi ve çevrim dışı uygulamalarını gerçekleştirdikleri "e-Güvenlik etiketi hizmetleri değerlendirme ve akreditasyon aracı" eSafety Label portalı gün geçtikçe daha fazla okulun sisteme dahil olması ile büyük bir hızla gelişiyor.

Güvenlik etiketi basamakları şu şekilde özetlenebilir:

  1. Öncelikle eSafety Label portalına kayıt olunmalıdır. Bu eğitim modülü hazırlandığı tarih itibari ile portal da Türkçe dil seçeneği bulunmamaktadır. Bu noktada okulda bulunan dil öğretmenlerinden yardım istenebilir.
  2. e-Güvenlik etiketi ile ilgili okuldaki öğretmenler, okul yöneticileri fikir alış verişi yapmak üzere mutlaka bir araya gelmelidir. Beyin fırtınası ile okulun e-Güvenlik alanında ki risk haritasının oluşturulması tavsiye edilir.
  3. eSafety Label portalında bulunan bilgilendirme tabloları, dokümanlar incelenmelidir. Portalı tüm yönleri ile anlamak başvuru aşama sürecini hızlandırır.
  4. Anket soruları cevaplandırılmalıdır. Genel olarak her ay portal da yapılan anket çalışmasında ki soruların cevaplandırılması portala aktif katılım açısından önem taşımaktadır.
  5. Okul öğretmen ve yöneticileri okulun e-Güvenlik çalışmaları hakkında veri ve doküman hazırlamaya başlamalıdır. Bu belgeler risk haritaları, öğretmenler kurul kararları, SWOT analizi, okulda konu hakkında yapılan sosyal çalışmalar, e-Güvenlik ile ilgili bilgilendirme toplantıları raporları ve resimleri gibi kaynaklar olabilir.
  6. Okulun e-Güvenlik alanında yaşadığı sorunlar belge üzerine işlenmeye, raporlaştırılmaya başlanmalıdır. Bu okulun güçlü ve zayıf yönlerini görebilmesi için önem taşır.
  7.  Portalın forum bölümüne katılım sağlanmalıdır. Forum bölümüm eğitimcilerin birbirleri ile etkileşim içinde oldukları, bilgi ve deneyimlerini paylaştıkları bölümdür. Bu bölüme okulunuzda yapılan iyi örnekleri lütfen yüklemeyiniz! Sadece etkileşim için kullanınız.
  8. Blog sayfasına katılım sağlanmalıdır. Blog sayfasında güncel olarak paylaşılan duyurular takip edilmeli ve istenilirse duyurulara / haberlere yorum yapılmalıdır.
  9. Değerlendirme formu aşamasına gelebilmek için portal da gerekli bölümler doldurulmalıdır. Okulunuzun kaydı tamamlandıktan sonra değerlendirme formu aşamasına gelinecektir.
  10. Ön kaynaklar gönderilmelidir. Burada okulunuzda yapılan iyi örnek uygulamaları "Our resources" bölümüne, okulda raporlaştırılan sorunlar "Our cases" bölümüne eklenmelidir.
  11. Bu aşamalar bittikten  sonra e-Güvenlik etiketi ile ilgili okuldaki öğretmenler, okul yöneticileri fikir alış verişi yapmak üzere mutlaka bir araya gelmelidir. Beyin fırtınası ile okulun e-Güvenlik alanında ki risk haritasının oluşturulması tavsiye edilir.
  12. e-Güvenlik ile ilgili okulda yaşanan sorunlar "Our cases" bölümünden gönderilebilir.
  13. Tüm bu aşamaları tamamladıktan sonra değerlendirme formunun doldurulması aşamasına geçilmelidir. Değerlendirme formunda ki sorular okulun e-Güvenlik alanında yaptığı veya farkında olması gereken detaylı sorular içerir.
  14. Değerlendirme formu sisteme teslim edilir. Değerlendirme formu son aşamada portala yüklenir ve sonuç beklenir.

"Etiket değerlendirme süreci, değerlendirme formunun puanına, kaynak teslimine ve topluluğa aktif katılıma bağlıdır."

Demir / Etiket yok: 22 puandan az puan alırsanız, başvurunuz Demir olarak tanımlanır. Okuldaki e-Güvenlik alanında yapmanız gereken çalışmaları kişiselleştirilmiş eylem planınıza dahil ederek size sunulan öneriler üzerinde çalışmaya başlayın. E-tabloları tekrar okuyun, kaynakları ve olay vakalarını eSafety Label portalında keşfedin ve 3 ay sonra tekrar eSafety Label başvurusu yapmak için tekrar deneyin.

Bronz Etiket: Değerlendirme formunuz, üç kategorinin her biri en az beş puan olmak üzere en az 22 puan alırsa, okulunuz Bronz etiket kazanacaktır. Bu, okulunuzda e-Güvenlik alanında güçlü yönlerin olduğunu ancak daha da geliştirilmesi gereken yönlerin olduğu anlamına gelir. Bronz etiket okulunuzun ayrıca çevrimiçi güvenliğe bağlılık gösterdiği anlamına da gelmektedir. Eylem Planında önerilen değişiklikleri uyguladıktan, topluma yeterince katkıda bulunduktan ve 12 ay Bronz Etiket almaya hak kazandıktan sonra değerlendirme formunu tekrar gönderebilirsiniz.

Gümüş Etiket: Gümüş Etiket alabilmek için değerlendirme formunuzun en az 44 puan alması gerekir. Değerlendirme Formundaki cevaplarınıza, portalda ki etkinliğinize, kaynaklarınıza ve olaylarınıza bağlı olarak, ulusal eSafety Label Koordinatörü okulunuzun çevrimiçi güvenlik politikasının, uygulamasının ve altyapısının bir Gümüş Etiketi hak edip etmediğine karar verecektir.

Altın Etiket: Değerlendirme formunda en az 55 puan alan okullar içindir. Bu etiket için Topluluk'taki kaynaklar, olay vakaları ve etkinlikleri, çevrimiçi güvenliğin tüm alanlarında yoğun çalışılmış uygulamalar sergilenmeli ve çevrimiçi güvenlik eğitimi okul müfredatına dahil edilmelidir. Altın eSafety Etiketi verilen bir okul aktif olarak ebeveynleri destekleyecek ve ayrıca diğer okullardaki meslektaşları için çarpan etkisi ile onlara da yardım sağlayacaktır.

Güvenli İnternet konusunda öğrencilerde farkındalık yaratması maksadıyla hazırladığım etkinliğin görseline benzer şeyler siz de yapabilirsiniz.

 

Nis

            Tekeli İlkokulu Özel Eğitim Sınıfı Öğretmeni Emine BEKMEZ ve öğrencilerinin katıldığı Dönüştürüyorum Mutluyum eTwinning Projesi Şubat Ayında Başladı. Mayıs Ayında sona erecek olan projenin 10 Türk ,5 Romanyalı ortağı vardır.

       Nisan ayı 1. etkinliğimiz atık cam kavanozlardan kumbara hazırlama etkinliğimizi tutumlu olma ,malzemeleri doğru yerde kullanma ve geri dönüştürme üzerine konularını işleyerek merak ve hevesle tamamladık.

          Nisan ayı 2.etkinlik olarak Otizm farkındalık günü için web araçlarıyla puzzle etkinliğini öğrencilerim işbirliği yaparak tamamladılar.

       Final ürünümüz olan atık malzemelerden elbise yapma etkinliğimizi hep beraber tamamladıktan sonra defilemizi yaptık.

Nis

ÖZEL ÖĞRENCİLERLE DOĞADA BULUŞTUK

Kuruculuğunu Tekeli ilkokulu özel eğitim öğretmeni Emine BEKMEZ'in yaptığı ve Okul Öncesi öğretmeni Elif ZENGİN'in ortağı olduğu Hayata Katıl eTwinning projesi kapsamında piknik yapıldı.Özel öğrencilerin ve okul öncesi öğrencilerinin aileleri ile birlikte katıldığı piknik organizasyonu amacına ulaştı.Aileler çocukları ile birlikte hazırladığı birbirinden güzel yiyecekleri  paylaştılar.Her öğrenci istediği yiyeceği istediği kadar tabağına alarak karışık olarak oturup sohbet eşliğinde keyifle yedi.Artan yiyecekleri piknik alanında bulunan hayvanlarla da paylaşan öğrenciler,onları sevdiler.İp atladılar.Çuval yarışı yaptılar.Havlu rulo kartonunda renkli topları taşıma yarışması yaptılar.Göbeklerinde önce arkadaşları ile sonra anneleri ile balon taşıma yarışı yaptılar.Açık havada velilerin,öğrencilerin kaynaştığı,eğlendiği verimli bir gün oldu.

Nis

Kuruculuğunu Tekeli ilkokulu özel eğitim öğretmeni Emine BEKMEZ'in yaptığı ve Okul Öncesi öğretmeni Elif ZENGİN'in ortağı olduğu Hayata Katıl eTwinning projesi kapsamında Benimle Oynar mısın Mart ayı etkinliği yapıldı.

Nis

DÖNÜŞTÜRÜYORUM MUTLUYUM eTwinning PROJESİ

            Tekeli İlkokulu Özel Eğitim Sınıfı Öğretmeni Emine BEKMEZ ve öğrencilerinin katıldığı Dönüştürüyorum Mutluyum eTwinning Projesi Şubat Ayında Başladı. Mayıs Ayında sona erecek olan projenin 10 Türk ,5 Romanyalı ortağı vardır.

           Özel gereksinimli bireylerin ve ilköğretim öğrencilerinin çevremizdeki atık malzemeleri ikincil amaçlar için kullanarak ileri dönüşüm ürünleri elde etmek ve öğrencilerimizin el becerilerini geliştirerek üç boyutlu düşünebilme ve sanatsal faaliyetlerde bulunmayı amaçlamakta olup günlük yaşamda kullanabilecekleri yeni ürünler ortaya koyabilme becerisi kazandırmayı hedefleyen projemiz öğrencilerimizi ; İşbirlikçi ve iletişimi gelişmiş, doğayı ve gerçek hayatı sevecek, teknolojiyi uygulayabilecek, atık malzemelerden yeni ürünler üretebilecek bireyler olarak yetiştirmeyi sağlayacaktır.

 Projenin Mart Ayı Etkinlikleri; Sıfır atık ile ilgili yap-boz etkinliği, Islak mendil kapaklarından oyun etkinliği, Down sendromlular günü etkinliği, geri dönüşüm oyna eğlen etkinlikleridir.

Mrt

         DÖNÜŞTÜRÜYORUM MUTLUYUM eTwinning PROJESİ

           Özel gereksinimli bireylerin ve ilköğretim öğrencilerinin çevremizdeki atık malzemeleri ikincil amaçlar için kullanarak ileri dönüşüm ürünleri elde etmek ve öğrencilerimizin el becerilerini geliştirerek üç boyutlu düşünebilme ve sanatsal faaliyetlerde bulunmayı amaçlamakta olup günlük yaşamda kullanabilecekleri yeni ürünler ortaya koyabilme becerisi kazandırmayı hedefleyen projemiz öğrencilerimizi ; İşbirlikçi ve iletişimi gelişmiş, doğayı ve gerçek hayatı sevecek, teknolojiyi uygulayabilecek, atık malzemelerden yeni ürünler üretecebilecek bireyler olarak yetiştirmeyi sağlayacaktır.

        Şubat  Ayı  geri dönüşüm ayrıştırma etkinliklerimiz ,oyunumuz her biri severek yaptığımız çalışmalar oldu. Plastik şişeden kuş yemliği öğrencilerimin çok hoşuna gitti. Ağaca beraber astık. Kalemlik çalışmalarımız harikaydı. Bir de kuş dürbünü yaptık.

Mrt

          Kuruculuğunu Tekeli ilkokulu Özel Eğitim öğretmeni Emine BEKMEZ ve Özel Eğitim Uygulama Okulu Öğretmeni Seher KAHYA DEMİREL'in yaptığı Hayata Katıl eTwinning projesi Şubat ayı "Birlikte Yiyelim " etkinliği gerçekleştirildi. Aralık ayında başlayan Mayıs ayında sona erecek olan bu projenin ortakları ;Tekeli İlkokulu  Anasınıfı  D şubesi öğretmeni Elif ZENGİN, Sinitli İlkokulu Kdz. Ereğli / ZONGULDAK'tan  Safiye KAYAGİL  ,Yunuslu İlkokulu/Kdz. Ereğli/ZONGULDAK 'tan Elif AYYILDIZ, Şehit Mehmet Kızılca Ortaokulu Ermenek/KARAMAN'danHatice ŞAHİN, Serik Özel Eğitim Uygulama Okulu Serik/ANTALYA 'dan Deniz Koca, Selin KINDAN , Korhan Bayram ,Gültekin İlkokulu Muratpaşa\ ANTALYA'dan  Zeynep CABİR ATEŞ, Azərbaycan/Neftçala rayonu Əli Səmədov adına Qırmızıkənd kənd tam orta məktəb'den Natavan Qadirova dır.

          Hayat Katıl Projesi  Birlikte yiyelim etkinliğinin amacı; Özel eğitim öğrencilerimizin toplumsal alanda yer almasını sağlamak, çevrenin çocuklarımıza bakış açısını değiştirmek,akranlarıyla eğlenceli vakit geçirmesine yardımcı olmak, lokantada sipariş verme, nasıl ödeme yapılacağını bilme, yemek yeme kurallarını öğrenmedir.

           Lokanta çalışanları ve öğrencilerin güzel vakit geçirdiği eğlenceli,bilgilendirici bir etkinlik olması velilerimiz ve öğretmenlerimiz Emine BEKMEZ; Elif ZENGİN'i oldukça mutlu etmiştir.

Şbt

Okulumuz Özel Eğitim Öğretmeni Emine BEKMEZ'in kuruculuğunu yaptığı,Anasınıfı D Şubesi öğretmeni Elif ZENGİN'in ortağı olduğu Hayata Katıl eTwinniing projesi okulumuzda başladı.

Ara

Sesli Harfler Her Yerde Projesi, Okulumuz öğretmenlerinden İlay PARLAK ve Elif ZENGİN tarafından yürütülmeye başlamıştır. Bu proje, çocukların okur yazarlığa hazır bulunuşluklarını artırmak ile ilgili temel becerilerini, genellikle sözel dil, fonolojik farkındalık, yazı farkındalığı, alfabe ve harf bilgisi, sözcük bilgisi ve yazı yazma becerilerini ,özellikle sesli harfleri , etkinlikler ile Web 2 araçlarını derslerimize entegre ederek daha eğlenceli şekilde öğrenmeleri amacıyla kurulmuştur.

Tem

Serik Tekeli ilkokulu olarak ilçemizin ilk eTwinning school olma ünvanına sahip olduk.Bugün Antalya Atatürk Kültür Merkezi Aspendos salonunda muhteşem bir ödül töreni düzenlendi.Yapılan törende Tekeli ilkokulu müdürümüz Sayın Adnan KESER 'e eTwinning school bayrağı ve Levhası,il Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Sayın Mehmet KARAKAŞ tarafından takdim edildi.