T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / SERİK - Tekeli İlkokulu

Etiket Sonuçları: eko-okul

Nis

Tekeli ilkokulu öğrencileri yürüttükleri Eko-okul proğramı kapsamında yeşil bayrak başvurusu yapmıştır.

Nis

Tekeli ilkokulu öğrencileri 2 yıldır yürüttükleri E-okul ve Okullarda Orman proğramlarını Serik Belediye Başkanı sayın doktor Kadir KUMBUL'a anlattılar.Sayın belediye başkanı doktor Kadir  KUMBUL öğrencileri dikkatle dinlediler. Öğrencilerin sorduğu sorulara cevap verdiler. Çevre bilinci,çöp,atık,geri dönüşüm konularında yapılan çalışmalar anlatıldı.

Haz

Eko-okullar projesi kapsamında okulumuzda günlük egzersiz planının yapılarak sağlıklı yaşamak için neler yapılması gerektiğini anlatan afiş tasarımı yapıldı..

Haz

Eko-okullar projesi kapsamında nesli tükenen canlılar konusu işlendi

Haz

Okulumuz eko-okullar projesi kapsamında Ayşene SOSYAL öğretmenimiz öğrencileriyle birlikte veli katılımıyla evlerde kullanıma uygun geri dönüşüm kutuları hazırladılar. Kaynağında ayrıştırmanın önemini kavrayan öğrenciler çevre bilinci kazandılar. Kağıt, cam , plastik , metal vb. geri dönüşüm malzemelerini ilgili geri dönüşüm kutularına attılar.

Haz

Tekeli İlkokulu, Eko-Okullar Programı kapsamında çalışmalarını;çevre bilinci-çöp,atık-geri dönüşüm konularında  sürdürüyor.Okulumuz öğrencileri hayalimizdeki Dünya resimlerini çizdiler. Resimler okulumuzda yapılan sergi ile beğeni kazandı.

Haz

Tekeli ilkokulu öğrencilerimiz , “OKULLARDA ORMAN  PROJESİ” için , Teraryum, çiçek düzenlenme etkinliğini yaptılar. Öğrenciler dışarıdan irili ufaklı taşlar, deniz kabukları, küçük ağaç dalları  gibi çeşitli malzemeler toplayıp teraryum için cam bir vazo,plastik şişe veya derin bir kase seçtiler. Güzelce yıkayıp, kuruttular.  Akrilik boya ile dalları ve küçük taşları boyayıp kurumaya bıraktılar. Kabın en altına toprak,kum,torf gibi malzemeleri yerleştirdiler. Büyük olan taşları yerleştirip, üzerini evdeki materyallerle örttüler. Üzerine  dalları, kullanmadıkları küçük oyuncak hayvanlarını, farklı objeleri, kaktüs, alovera gibi bitkileri  yerleştirdiler.Teraryumu direk ışığa değil de dolaylı yoldan ışık alan bir yerde muhafaza ederek, ılık odaya yerleştirdiler. Hayal güçlerini ortaya koyan öğrenciler, kendi botanik bahçelerini elde ederek, ekolojik ortam oluşturdular. Aileleri ile  kaliteli zaman geçirdiler. 

Ock

Okullarda Orman Programı okul öncesi, ilk ve ortaokullarda uygulanan, amacı orman eko-sistemi ile ilgili bilginin açık hava etkinlikleri, okul bahçesi veya ormanlara inceleme gezileri düzenleyerek arttırılması ve deneyimlerin uluslararası düzeyde paylaşılması olan bir çevre eğitim programıdır. Program bu amaca yönelik olarak, ormanların eğitsel etkinliklerde kullanılmasını teşvik eder, ormanlarla ilgili olarak yapılacak yerel, ulusal ve uluslararası faaliyetleri desteklemeyi hedefler.

Programda, ormanların sürdürülebilir yaşam için sahip olduğu değerin ve önemin kitleler tarafından öğrenilmesi, aktarılması ve günlük hayatta bireylerin davranış ve aktivitelerine yansıtılması beklenmektedir. İnsanlar için kültürel, ekolojik, ekonomik ve sosyal değeri bulunan ormanların özelliklerini ve değerini başta çocuklar ardından onlar aracılığıyla tüm toplum tarafından anlaşılması Program'ın ana felsefesini oluşturmaktadır.

Okullarda Orman Programı klasik eğitim metotlarından farklı olarak, sürdürülebilir bir yaşam için eğitimin en temel araç olduğu inancıyla, işlenecek konuların sadece bir dersle sınırlandırılmayıp tüm eğitim sürecine yansıtıldığı (okuldaki tüm zümrelerde uygulanabilirlik hedefi) , öğrencinin birebir içersinde olacağı alternatif eğitim metotlarının uygulandığı ve bunun sonucunda değerler eğitiminin de yer aldığı bir temele sahiptir. 


Ock

Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar. Program,okullarda ISO 14001/EMAS üzerine kurulmuş bir çevre yönetim sisteminin uygulanmasını da sağlar.

Yerel düzeyde sürdürülebilir kalkınma sürecinin uygulanmasına yardımcı olmak üzere, öğrenciler okulun çevresel etkilerini azaltmak için uygulanan 7 adım'da etkin rol almak için yönlendirilirler. Dolayısıyla eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar.

Eko-Okullar programındaki en önemli ve bütünleştirici etken ise öğrenci katılımıdır. Eko-Okullar Programı, okullara çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunmasının yanı sıra; program dahilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimiyle üstün başarı sağlamış okullara Yeşil Bayrak ödülü vermesi nedeni ile aynı zamanda bir ödül planı olma özelliğini de taşır. Yeşil Bayrak, uluslararası düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir . 

Programın uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır.