T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / SERİK - Tekeli İlkokulu

Etiket Sonuçları: Çevre bilinci

Haz

Tekeli ilkokulu öğrencilerimiz , “OKULLARDA ORMAN  PROJESİ” için , Teraryum, çiçek düzenlenme etkinliğini yaptılar. Öğrenciler dışarıdan irili ufaklı taşlar, deniz kabukları, küçük ağaç dalları  gibi çeşitli malzemeler toplayıp teraryum için cam bir vazo,plastik şişe veya derin bir kase seçtiler. Güzelce yıkayıp, kuruttular.  Akrilik boya ile dalları ve küçük taşları boyayıp kurumaya bıraktılar. Kabın en altına toprak,kum,torf gibi malzemeleri yerleştirdiler. Büyük olan taşları yerleştirip, üzerini evdeki materyallerle örttüler. Üzerine  dalları, kullanmadıkları küçük oyuncak hayvanlarını, farklı objeleri, kaktüs, alovera gibi bitkileri  yerleştirdiler.Teraryumu direk ışığa değil de dolaylı yoldan ışık alan bir yerde muhafaza ederek, ılık odaya yerleştirdiler. Hayal güçlerini ortaya koyan öğrenciler, kendi botanik bahçelerini elde ederek, ekolojik ortam oluşturdular. Aileleri ile  kaliteli zaman geçirdiler. 

Ock

Okullarda Orman Programı okul öncesi, ilk ve ortaokullarda uygulanan, amacı orman eko-sistemi ile ilgili bilginin açık hava etkinlikleri, okul bahçesi veya ormanlara inceleme gezileri düzenleyerek arttırılması ve deneyimlerin uluslararası düzeyde paylaşılması olan bir çevre eğitim programıdır. Program bu amaca yönelik olarak, ormanların eğitsel etkinliklerde kullanılmasını teşvik eder, ormanlarla ilgili olarak yapılacak yerel, ulusal ve uluslararası faaliyetleri desteklemeyi hedefler.

Programda, ormanların sürdürülebilir yaşam için sahip olduğu değerin ve önemin kitleler tarafından öğrenilmesi, aktarılması ve günlük hayatta bireylerin davranış ve aktivitelerine yansıtılması beklenmektedir. İnsanlar için kültürel, ekolojik, ekonomik ve sosyal değeri bulunan ormanların özelliklerini ve değerini başta çocuklar ardından onlar aracılığıyla tüm toplum tarafından anlaşılması Program'ın ana felsefesini oluşturmaktadır.

Okullarda Orman Programı klasik eğitim metotlarından farklı olarak, sürdürülebilir bir yaşam için eğitimin en temel araç olduğu inancıyla, işlenecek konuların sadece bir dersle sınırlandırılmayıp tüm eğitim sürecine yansıtıldığı (okuldaki tüm zümrelerde uygulanabilirlik hedefi) , öğrencinin birebir içersinde olacağı alternatif eğitim metotlarının uygulandığı ve bunun sonucunda değerler eğitiminin de yer aldığı bir temele sahiptir.