T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / SERİK - Tekeli İlkokulu

Haberler

Nis

Mrt

Bakanlığımız tarafından Kasım 2011 yılından bu yana “Türkiye Aşırı Tuz Tüketiminin Azaltılması Programı” yürütülmektedir. Söz konusu program kapsamında fazla tuz tüketiminin sağlık üzerine olumsuz etkilerine yönelik kamuda farkındalık oluşturulması ve bilgilendirme yapılması, aşırı tuz tüketiminin azaltılması amacıyla dünyada olduğu gibi ülkemizde de “Tuza Dikkat Haftası” etkinlikleri yapılmaktadır.

Ock

Ock

2023-2024 TEKELİ İLKOKULU 2. YIL EYLEM PLANI ETKİNLİKLERİMİZDEN KARELER.

Kas

Millî Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin, sosyal ve kültürel etkinlikler yoluyla öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmalarını sağlamak amacıyla okul öncesinden liseye tüm sınıf kademelerinde uygulanmak üzere "Dilimizin Zenginlikleri Projesi"nin başlatıldığını açıkladı.

Haz

Eko-okullar projesi kapsamında okulumuzda günlük egzersiz planının yapılarak sağlıklı yaşamak için neler yapılması gerektiğini anlatan afiş tasarımı yapıldı..

Haz

Eko-okullar projesi kapsamında nesli tükenen canlılar konusu işlendi

Haz

Okulumuz eko-okullar projesi kapsamında Ayşene SOSYAL öğretmenimiz öğrencileriyle birlikte veli katılımıyla evlerde kullanıma uygun geri dönüşüm kutuları hazırladılar. Kaynağında ayrıştırmanın önemini kavrayan öğrenciler çevre bilinci kazandılar. Kağıt, cam , plastik , metal vb. geri dönüşüm malzemelerini ilgili geri dönüşüm kutularına attılar.

Haz

Tekeli İlkokulu, Eko-Okullar Programı kapsamında çalışmalarını;çevre bilinci-çöp,atık-geri dönüşüm konularında  sürdürüyor.Okulumuz öğrencileri hayalimizdeki Dünya resimlerini çizdiler. Resimler okulumuzda yapılan sergi ile beğeni kazandı.

Haz

Tekeli ilkokulu öğrencilerimiz , “OKULLARDA ORMAN  PROJESİ” için , Teraryum, çiçek düzenlenme etkinliğini yaptılar. Öğrenciler dışarıdan irili ufaklı taşlar, deniz kabukları, küçük ağaç dalları  gibi çeşitli malzemeler toplayıp teraryum için cam bir vazo,plastik şişe veya derin bir kase seçtiler. Güzelce yıkayıp, kuruttular.  Akrilik boya ile dalları ve küçük taşları boyayıp kurumaya bıraktılar. Kabın en altına toprak,kum,torf gibi malzemeleri yerleştirdiler. Büyük olan taşları yerleştirip, üzerini evdeki materyallerle örttüler. Üzerine  dalları, kullanmadıkları küçük oyuncak hayvanlarını, farklı objeleri, kaktüs, alovera gibi bitkileri  yerleştirdiler.Teraryumu direk ışığa değil de dolaylı yoldan ışık alan bir yerde muhafaza ederek, ılık odaya yerleştirdiler. Hayal güçlerini ortaya koyan öğrenciler, kendi botanik bahçelerini elde ederek, ekolojik ortam oluşturdular. Aileleri ile  kaliteli zaman geçirdiler. 

Şbt

Okulumuzda Güvenli interne günü çpanoları hazırlanmıştır.

Şbt

Projemiz 2023 eğitim vizyonu doğrultusunda çocukların yeteneklerini keşfedecekleri, özgün ürünler yaratabilecekleri, yaparak ve yaşayarak öğrenecekleri atölyelerden oluşturulmuştur. Proje planı çerçevesinde her ay planımıza entegre ederek uyguladığımız atölye çalışmaları, öğrencilerimiz için çok eğlenceli ve eğitsel etkinlikler oldu. Veli katılımının da ön planda olduğu projede hem evde hem okulda cocuklar ve aileleri ile yürütülmüştür.Başarı ile uygulanan projemiz kalite etiketi almıştır.

Şbt

Okulumuzda yürütülen Ekran İle Değil Benimle Ol eTwinning projesi kalite etiketi almıştır.

Şbt

Okulumuzda 1 iyilik yap iyilik bul eTwinning projesini yürüten okul öncesi öğretmenimiz Elif ZENGİN Avrupa ve Ulusal kalite etiketi almıştır.

Şbt

Güvenli İnternet Günü 2023

Güvenli İnternet Günü (GİG) , dijital teknolojilerin özellikle çocuklar ve gençler arasında güvenli ve pozitif kullanımını desteklemek amacıyla Avrupa Komisyonu'nun desteğiyle, INSAFE/INHOPE ortak ağı tarafından her şubat ayında organize edilmektedir. Her yılın ikinci ayının ikinci haftasının ikinci günü kutlanan Güvenli İnternet Günü 'ne katılan milyonlarca insan, olumlu değişime ilham vermek, çevrimiçi güvenlik konularıyla ilgili farkındalığı arttırmak ve dünya genelindeki etkinliklere katılmak için bir araya gelmektedir.

 

Yıllar geçtikçe, Güvenli İnternet Günü (GİG) çevrimiçi güvenlik takviminde bir dönüm noktası haline gelmiştir. 2004 yılında AB SafeBorders projesinin girişimi ile başlayan ve 2005 yılında INSAFE ağının en eski eylemlerinden biri olarak kabul edilen Güvenli İnternet Günü, geleneksel coğrafi bölgelerin ötesine geçerek şu anda dünya çapında yaklaşık 130 ülkede kutlanmaktadır.

 

Her yıl düzenli olarak yapılan Güvenli İnternet Günü (GİG) , güncel endişeleri yansıtan bir konuyu seçmekte ve siber zorbalıktan sosyal ağlara kadar ortaya çıkan çevrimiçi sorunların farkındalığını artırmayı hedeflemektedir.

 

Güvenli İnternet Günü, herkesin teknolojiyi sorumlu, saygılı, eleştirel ve yaratıcı bir şekilde kullanmayı bildiği; hem güvenli hem de daha iyi bir internet oluşturmayı hedeflemektedir.

 

Güvenli İnternet Günü, daha iyi bir internet yaratmakta herkesi üzerine düşeni yapması konusunda teşvik etmek amacıyla; çocuklara, gençlere, ebeveynlere, bakıcılara, öğretmenlere, eğitimcilere ve sosyal hizmet uzmanlarına, bunların yanı sıra sektöre, karar alıcılara ve politikacılara ulaşmayı hedeflemektedir.

 

Güvenli İnternet Günü 2023, "Hep birlikte daha iyi bir internete" sloganı ile İnternetin pozitif gücünü kutlayarak, internetin potansiyelini kullanarak insanları bir araya getirmeyi sağlamakta ve herkesi bu harekete katkı ve katılım sağlamaya teşvik etmektedir.

 

Güvenli İnternet Günü, küresel bir yaklaşımla, herkesi bir araya getirmeye ve herkesi bu konuda rol almaya teşvik etmektedir.Bunu yapmanın birçok yolu vardır:

  1. Çocuklar ve gençler, internette diğer insanlara nazik ve saygılı davranarak, kendi ve başkalarının itibarlarını koruyarak, pozitif fırsatlar arayarak daha iyi bir internet oluşturmaya yardımcı olabilirler.
  2. Ebeveynler ve bakıcılar, çocuklarıyla açık bir diyalog geliştirerek, teknolojiyi güvenli ve pozitif bir şekilde kullanmaları konusunda onları eğiterek ve dijital bir rol model olarak; çocuklarını teknolojiyi sorumlu, saygılı, eleştirel ve yaratıcı bir şekilde kullanma konusunda destekleyebilirler.
  3. Öğretmenler, eğitimciler ve sosyal hizmet uzmanları, öğrencilerini dijital okuryazarlık becerileriyle donatarak ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek daha iyi bir internet ortamına katkı sunabilirler. Onları, kendi içeriklerini oluşturma ve çevrimiçi ortamda olumlu seçimler yapma konularında cesaretlendirebilirler ve öğrencileri için çevrimiçi davranış konusunda rol modeli olabilirler.
  4. Sektör, çevrimiçi ortamda pozitif içerik ve güvenli hizmetler oluşturarak ve bunları geliştirerek daha iyi bir internet oluşturmaya yardımcı olabilirler. Açık güvenlik tavsiyeleri ve kolay kullanılabilir bir dizi güvenlik araçları sağlayarak kullanıcıları her konuda başvuru yapabilmeleri ve bir yanlış durumunda desteğe erişimleri için cesaretlendirebilirler.
  5. Karar vericiler, yukarıdaki hususların çalışabileceği ve gelişebileceği kültürü sağlamaya yönelik adımlar atabilirler. Örneğin, çocuklar ve gençlerin çevrimiçi güvenliği öğrenmesi için müfredatta fırsatların sağlanması, ebeveynlerin ve bakıcıların ihtiyaç duydukları bilgiye ve destek kaynaklarına erişime sahip olmalarının sağlanması ve sektörün içerik ve hizmetlerinde kendi kendini kontrole teşvik edilmesi faydalı olacaktır. Dijital dünya için etkili çocuk koruma stratejileri ile çocuklar ve gençlerin güvenliği ve esenliği sağlanabilir.
  6. Herkes, çevrimiçi ortamda pozitif fark yaratmaktan sorumludur. Hepimiz, başkalarına karşı nazik, saygılı davranarak ve bağlantı kurma konusunda olumlu fırsatlar arayarak pozitifliği destekleyebiliriz. Uygunsuz ya da yasa dışı içerikleri veya davranışları ihbar ederek negatifliğe tepkide bulunabiliriz.