T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / SERİK - Tekeli İlkokulu

Haberler

Mrt

Bakanlığımız tarafından Kasım 2011 yılından bu yana “Türkiye Aşırı Tuz Tüketiminin Azaltılması Programı” yürütülmektedir. Söz konusu program kapsamında fazla tuz tüketiminin sağlık üzerine olumsuz etkilerine yönelik kamuda farkındalık oluşturulması ve bilgilendirme yapılması, aşırı tuz tüketiminin azaltılması amacıyla dünyada olduğu gibi ülkemizde de “Tuza Dikkat Haftası” etkinlikleri yapılmaktadır.

Ock

Ock

2023-2024 TEKELİ İLKOKULU 2. YIL EYLEM PLANI ETKİNLİKLERİMİZDEN KARELER.

Kas

Millî Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin, sosyal ve kültürel etkinlikler yoluyla öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmalarını sağlamak amacıyla okul öncesinden liseye tüm sınıf kademelerinde uygulanmak üzere "Dilimizin Zenginlikleri Projesi"nin başlatıldığını açıkladı.

Haz

Eko-okullar projesi kapsamında okulumuzda günlük egzersiz planının yapılarak sağlıklı yaşamak için neler yapılması gerektiğini anlatan afiş tasarımı yapıldı..

Haz

Eko-okullar projesi kapsamında nesli tükenen canlılar konusu işlendi

Haz

Okulumuz eko-okullar projesi kapsamında Ayşene SOSYAL öğretmenimiz öğrencileriyle birlikte veli katılımıyla evlerde kullanıma uygun geri dönüşüm kutuları hazırladılar. Kaynağında ayrıştırmanın önemini kavrayan öğrenciler çevre bilinci kazandılar. Kağıt, cam , plastik , metal vb. geri dönüşüm malzemelerini ilgili geri dönüşüm kutularına attılar.

Haz

Tekeli İlkokulu, Eko-Okullar Programı kapsamında çalışmalarını;çevre bilinci-çöp,atık-geri dönüşüm konularında  sürdürüyor.Okulumuz öğrencileri hayalimizdeki Dünya resimlerini çizdiler. Resimler okulumuzda yapılan sergi ile beğeni kazandı.

Haz

Tekeli ilkokulu öğrencilerimiz , “OKULLARDA ORMAN  PROJESİ” için , Teraryum, çiçek düzenlenme etkinliğini yaptılar. Öğrenciler dışarıdan irili ufaklı taşlar, deniz kabukları, küçük ağaç dalları  gibi çeşitli malzemeler toplayıp teraryum için cam bir vazo,plastik şişe veya derin bir kase seçtiler. Güzelce yıkayıp, kuruttular.  Akrilik boya ile dalları ve küçük taşları boyayıp kurumaya bıraktılar. Kabın en altına toprak,kum,torf gibi malzemeleri yerleştirdiler. Büyük olan taşları yerleştirip, üzerini evdeki materyallerle örttüler. Üzerine  dalları, kullanmadıkları küçük oyuncak hayvanlarını, farklı objeleri, kaktüs, alovera gibi bitkileri  yerleştirdiler.Teraryumu direk ışığa değil de dolaylı yoldan ışık alan bir yerde muhafaza ederek, ılık odaya yerleştirdiler. Hayal güçlerini ortaya koyan öğrenciler, kendi botanik bahçelerini elde ederek, ekolojik ortam oluşturdular. Aileleri ile  kaliteli zaman geçirdiler. 

Şbt

Okulumuzda Güvenli interne günü çpanoları hazırlanmıştır.

Şbt

Projemiz 2023 eğitim vizyonu doğrultusunda çocukların yeteneklerini keşfedecekleri, özgün ürünler yaratabilecekleri, yaparak ve yaşayarak öğrenecekleri atölyelerden oluşturulmuştur. Proje planı çerçevesinde her ay planımıza entegre ederek uyguladığımız atölye çalışmaları, öğrencilerimiz için çok eğlenceli ve eğitsel etkinlikler oldu. Veli katılımının da ön planda olduğu projede hem evde hem okulda cocuklar ve aileleri ile yürütülmüştür.Başarı ile uygulanan projemiz kalite etiketi almıştır.

Şbt

Okulumuzda yürütülen Ekran İle Değil Benimle Ol eTwinning projesi kalite etiketi almıştır.

Şbt

Okulumuzda 1 iyilik yap iyilik bul eTwinning projesini yürüten okul öncesi öğretmenimiz Elif ZENGİN Avrupa ve Ulusal kalite etiketi almıştır.

Şbt

Güvenli İnternet Günü 2023

Güvenli İnternet Günü (GİG) , dijital teknolojilerin özellikle çocuklar ve gençler arasında güvenli ve pozitif kullanımını desteklemek amacıyla Avrupa Komisyonu'nun desteğiyle, INSAFE/INHOPE ortak ağı tarafından her şubat ayında organize edilmektedir. Her yılın ikinci ayının ikinci haftasının ikinci günü kutlanan Güvenli İnternet Günü 'ne katılan milyonlarca insan, olumlu değişime ilham vermek, çevrimiçi güvenlik konularıyla ilgili farkındalığı arttırmak ve dünya genelindeki etkinliklere katılmak için bir araya gelmektedir.

 

Yıllar geçtikçe, Güvenli İnternet Günü (GİG) çevrimiçi güvenlik takviminde bir dönüm noktası haline gelmiştir. 2004 yılında AB SafeBorders projesinin girişimi ile başlayan ve 2005 yılında INSAFE ağının en eski eylemlerinden biri olarak kabul edilen Güvenli İnternet Günü, geleneksel coğrafi bölgelerin ötesine geçerek şu anda dünya çapında yaklaşık 130 ülkede kutlanmaktadır.

 

Her yıl düzenli olarak yapılan Güvenli İnternet Günü (GİG) , güncel endişeleri yansıtan bir konuyu seçmekte ve siber zorbalıktan sosyal ağlara kadar ortaya çıkan çevrimiçi sorunların farkındalığını artırmayı hedeflemektedir.

 

Güvenli İnternet Günü, herkesin teknolojiyi sorumlu, saygılı, eleştirel ve yaratıcı bir şekilde kullanmayı bildiği; hem güvenli hem de daha iyi bir internet oluşturmayı hedeflemektedir.

 

Güvenli İnternet Günü, daha iyi bir internet yaratmakta herkesi üzerine düşeni yapması konusunda teşvik etmek amacıyla; çocuklara, gençlere, ebeveynlere, bakıcılara, öğretmenlere, eğitimcilere ve sosyal hizmet uzmanlarına, bunların yanı sıra sektöre, karar alıcılara ve politikacılara ulaşmayı hedeflemektedir.

 

Güvenli İnternet Günü 2023, "Hep birlikte daha iyi bir internete" sloganı ile İnternetin pozitif gücünü kutlayarak, internetin potansiyelini kullanarak insanları bir araya getirmeyi sağlamakta ve herkesi bu harekete katkı ve katılım sağlamaya teşvik etmektedir.

 

Güvenli İnternet Günü, küresel bir yaklaşımla, herkesi bir araya getirmeye ve herkesi bu konuda rol almaya teşvik etmektedir.Bunu yapmanın birçok yolu vardır:

  1. Çocuklar ve gençler, internette diğer insanlara nazik ve saygılı davranarak, kendi ve başkalarının itibarlarını koruyarak, pozitif fırsatlar arayarak daha iyi bir internet oluşturmaya yardımcı olabilirler.
  2. Ebeveynler ve bakıcılar, çocuklarıyla açık bir diyalog geliştirerek, teknolojiyi güvenli ve pozitif bir şekilde kullanmaları konusunda onları eğiterek ve dijital bir rol model olarak; çocuklarını teknolojiyi sorumlu, saygılı, eleştirel ve yaratıcı bir şekilde kullanma konusunda destekleyebilirler.
  3. Öğretmenler, eğitimciler ve sosyal hizmet uzmanları, öğrencilerini dijital okuryazarlık becerileriyle donatarak ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek daha iyi bir internet ortamına katkı sunabilirler. Onları, kendi içeriklerini oluşturma ve çevrimiçi ortamda olumlu seçimler yapma konularında cesaretlendirebilirler ve öğrencileri için çevrimiçi davranış konusunda rol modeli olabilirler.
  4. Sektör, çevrimiçi ortamda pozitif içerik ve güvenli hizmetler oluşturarak ve bunları geliştirerek daha iyi bir internet oluşturmaya yardımcı olabilirler. Açık güvenlik tavsiyeleri ve kolay kullanılabilir bir dizi güvenlik araçları sağlayarak kullanıcıları her konuda başvuru yapabilmeleri ve bir yanlış durumunda desteğe erişimleri için cesaretlendirebilirler.
  5. Karar vericiler, yukarıdaki hususların çalışabileceği ve gelişebileceği kültürü sağlamaya yönelik adımlar atabilirler. Örneğin, çocuklar ve gençlerin çevrimiçi güvenliği öğrenmesi için müfredatta fırsatların sağlanması, ebeveynlerin ve bakıcıların ihtiyaç duydukları bilgiye ve destek kaynaklarına erişime sahip olmalarının sağlanması ve sektörün içerik ve hizmetlerinde kendi kendini kontrole teşvik edilmesi faydalı olacaktır. Dijital dünya için etkili çocuk koruma stratejileri ile çocuklar ve gençlerin güvenliği ve esenliği sağlanabilir.
  6. Herkes, çevrimiçi ortamda pozitif fark yaratmaktan sorumludur. Hepimiz, başkalarına karşı nazik, saygılı davranarak ve bağlantı kurma konusunda olumlu fırsatlar arayarak pozitifliği destekleyebiliriz. Uygunsuz ya da yasa dışı içerikleri veya davranışları ihbar ederek negatifliğe tepkide bulunabiliriz.

Şbt

Her geçen gün önemi daha iyi kavranan e-Güvenlik kavramı artık dijital ortamda bireysel güvenlikten öteye giderek, kurumların ve ülkelerin politikalarına dahil olmuştur.

Çevrim içi olarak eSafety Label'ın resmi adresi olan www.esafetylabel.eu üzerinden ulaşılan modül, okullar için Avrupa çapında bir akreditasyon ve destek hizmetidir. eSafety Label, eğitim ve öğrenim deneyiminin bir parçası olarak çevrim içi teknolojiye güvenli erişim için güvenli ve zenginleştirici bir ortam sağlamayı hedeflemektedir.

ESafety Label web sitesi, öğretmenler, okul müdürleri ve bilişim yöneticileri için önemli bir politika oluşturma merkezidir. Okulların kendi çevrim içi güvenliklerini değerlendirdikleri, iyileştirdikleri ve güçlendirdikleri hareket eylem yapısıdır. Okulların kendi çevrim içi güvenlik altyapısını, politikalarını ve uygulamalarını ulusal ve uluslararası standartlara göre gözden geçirmek eSafety Label sayesinde mümkün olmaktadır.

ESafety Label Topluluğu, 38 ülkeden yaklaşık 4.000 öğretmen ve Eğitim Bakanlıkları, üniversiteler, Güvenli İnternet Merkezleri gibi irtibat noktalarını bir araya getiren geniş bir ağdır.

Sürekli gelişen bir kavram olarak e-Güvenlik veya "Çevrim içi güvenlik", kullanıcıların çevrim içi olarak sahip oldukları becerileri, davranışları, eriştikleri içerikleri ve çalıştıkları çevrim içi içeriği kapsamaktadır.

Teknoloji kullanımının yönetilmesine yardımcı olmak isteyen ve okulların bu alanda artan ihtiyaçlarını kabul eden önde gelen teknoloji şirketleri, eğitim bakanlıkları ve Avrupa Okul Ağı güçlerini birleştirip çok paydaşlı bir organizasyon kurmuşlardır. ESafety Label inisiyatifi, 2012 yılında bu ortak taahhütten doğmuştur.

Proje resmi olarak 2012 yılında güvenli internet gününde başlamıştır. Okulların platformu test ettiği, sürekli artan özellik ve dil sürümlerinin olduğu iki yıllık bir pilot program döneminin ardından okulların geri bildirimleri ve okullara sunulan e-Güvenlik etiketi hizmetleri değerlendirme ve akreditasyon aracı eSafety sisteminin biçimlenmesini sağlamıştır.

Bu test döneminin sonucunda, değerlendirme formunu doldurduktan sonra okulların hem çevrim içi güvenlik durumlarını hem de iyileştirilecek önemli alanları anlamaları için kişiselleştirilmiş eylem planlarına ihtiyaç doğmuştur. Bu ihtiyaç ve yönlendirmelerden yola çıkan eSafety etiketi, Avrupa çapında hem ulusal hem de bölgesel düzeyde daha önce var olan girişimlerle uyumlu olacak şekilde şekillenmiştir.

Projenin geliştirilmesine başlamadan önce, Avusturya, Flaman Belçika, Estonya, İtalya, Portekiz, İspanya ve Birleşik Krallık dahil olmak üzere farklı ülkelerde kapsamlı araştırmalar yapılmıştır. Ülkeler, düşük ve yüksek teknolojiye sahip okulların daha iyi temsil edilebilmesini, çevrim içi yasal ve pedagojik çerçevelerin çeşitliliğini garanti etmek için seçilmiştir. Araştırma, kapsamlı masaüstü araştırmaları ve paydaş görüşmelerini içermiştir.

Şubat 2012'de, European Schoolnet araştırma aşamasını ve Haziran ile Aralık 2011 arasında gerçekleşen portalın özel tasarım sürecini açıklayan bir rapor yayınlanmıştır.

eSafety etiketi, çok paydaşlı bir proje olarak başlatılmıştır. Kaspersky Lab, Liberty Global, Microsoft ve Telefonica gibi birçok önde gelen şirket ve Flaman Belçika, İtalya, Portekiz Avrupa Eğitim Bakanlıkları yardım için okulların artan ihtiyaçlarını kabul ederek Avrupa Okul Ağı ile güçlerini birleştirmeye karar verdiler.

Avrupa Okul Ağı ve eSafety Label arasındaki konsorsiyum Avusturya, Estonya ve İspanya'daki Eğitim Bakanlıkları ve eğitim kurumları aracılığıyla eylemsel olarak desteklenmiş ve daha fazla Avrupa ülkesine yayılmıştır.

Ülkemizde de okulların e-Güvenlik alanında politikalarını oluşturdukları ve eylemsel olarak çevrim içi ve çevrim dışı uygulamalarını gerçekleştirdikleri "e-Güvenlik etiketi hizmetleri değerlendirme ve akreditasyon aracı" eSafety Label portalı gün geçtikçe daha fazla okulun sisteme dahil olması ile büyük bir hızla gelişiyor.

Güvenlik etiketi basamakları şu şekilde özetlenebilir:

  1. Öncelikle eSafety Label portalına kayıt olunmalıdır. Bu eğitim modülü hazırlandığı tarih itibari ile portal da Türkçe dil seçeneği bulunmamaktadır. Bu noktada okulda bulunan dil öğretmenlerinden yardım istenebilir.
  2. e-Güvenlik etiketi ile ilgili okuldaki öğretmenler, okul yöneticileri fikir alış verişi yapmak üzere mutlaka bir araya gelmelidir. Beyin fırtınası ile okulun e-Güvenlik alanında ki risk haritasının oluşturulması tavsiye edilir.
  3. eSafety Label portalında bulunan bilgilendirme tabloları, dokümanlar incelenmelidir. Portalı tüm yönleri ile anlamak başvuru aşama sürecini hızlandırır.
  4. Anket soruları cevaplandırılmalıdır. Genel olarak her ay portal da yapılan anket çalışmasında ki soruların cevaplandırılması portala aktif katılım açısından önem taşımaktadır.
  5. Okul öğretmen ve yöneticileri okulun e-Güvenlik çalışmaları hakkında veri ve doküman hazırlamaya başlamalıdır. Bu belgeler risk haritaları, öğretmenler kurul kararları, SWOT analizi, okulda konu hakkında yapılan sosyal çalışmalar, e-Güvenlik ile ilgili bilgilendirme toplantıları raporları ve resimleri gibi kaynaklar olabilir.
  6. Okulun e-Güvenlik alanında yaşadığı sorunlar belge üzerine işlenmeye, raporlaştırılmaya başlanmalıdır. Bu okulun güçlü ve zayıf yönlerini görebilmesi için önem taşır.
  7.  Portalın forum bölümüne katılım sağlanmalıdır. Forum bölümüm eğitimcilerin birbirleri ile etkileşim içinde oldukları, bilgi ve deneyimlerini paylaştıkları bölümdür. Bu bölüme okulunuzda yapılan iyi örnekleri lütfen yüklemeyiniz! Sadece etkileşim için kullanınız.
  8. Blog sayfasına katılım sağlanmalıdır. Blog sayfasında güncel olarak paylaşılan duyurular takip edilmeli ve istenilirse duyurulara / haberlere yorum yapılmalıdır.
  9. Değerlendirme formu aşamasına gelebilmek için portal da gerekli bölümler doldurulmalıdır. Okulunuzun kaydı tamamlandıktan sonra değerlendirme formu aşamasına gelinecektir.
  10. Ön kaynaklar gönderilmelidir. Burada okulunuzda yapılan iyi örnek uygulamaları "Our resources" bölümüne, okulda raporlaştırılan sorunlar "Our cases" bölümüne eklenmelidir.
  11. Bu aşamalar bittikten  sonra e-Güvenlik etiketi ile ilgili okuldaki öğretmenler, okul yöneticileri fikir alış verişi yapmak üzere mutlaka bir araya gelmelidir. Beyin fırtınası ile okulun e-Güvenlik alanında ki risk haritasının oluşturulması tavsiye edilir.
  12. e-Güvenlik ile ilgili okulda yaşanan sorunlar "Our cases" bölümünden gönderilebilir.
  13. Tüm bu aşamaları tamamladıktan sonra değerlendirme formunun doldurulması aşamasına geçilmelidir. Değerlendirme formunda ki sorular okulun e-Güvenlik alanında yaptığı veya farkında olması gereken detaylı sorular içerir.
  14. Değerlendirme formu sisteme teslim edilir. Değerlendirme formu son aşamada portala yüklenir ve sonuç beklenir.

"Etiket değerlendirme süreci, değerlendirme formunun puanına, kaynak teslimine ve topluluğa aktif katılıma bağlıdır."

Demir / Etiket yok: 22 puandan az puan alırsanız, başvurunuz Demir olarak tanımlanır. Okuldaki e-Güvenlik alanında yapmanız gereken çalışmaları kişiselleştirilmiş eylem planınıza dahil ederek size sunulan öneriler üzerinde çalışmaya başlayın. E-tabloları tekrar okuyun, kaynakları ve olay vakalarını eSafety Label portalında keşfedin ve 3 ay sonra tekrar eSafety Label başvurusu yapmak için tekrar deneyin.

Bronz Etiket: Değerlendirme formunuz, üç kategorinin her biri en az beş puan olmak üzere en az 22 puan alırsa, okulunuz Bronz etiket kazanacaktır. Bu, okulunuzda e-Güvenlik alanında güçlü yönlerin olduğunu ancak daha da geliştirilmesi gereken yönlerin olduğu anlamına gelir. Bronz etiket okulunuzun ayrıca çevrimiçi güvenliğe bağlılık gösterdiği anlamına da gelmektedir. Eylem Planında önerilen değişiklikleri uyguladıktan, topluma yeterince katkıda bulunduktan ve 12 ay Bronz Etiket almaya hak kazandıktan sonra değerlendirme formunu tekrar gönderebilirsiniz.

Gümüş Etiket: Gümüş Etiket alabilmek için değerlendirme formunuzun en az 44 puan alması gerekir. Değerlendirme Formundaki cevaplarınıza, portalda ki etkinliğinize, kaynaklarınıza ve olaylarınıza bağlı olarak, ulusal eSafety Label Koordinatörü okulunuzun çevrimiçi güvenlik politikasının, uygulamasının ve altyapısının bir Gümüş Etiketi hak edip etmediğine karar verecektir.

Altın Etiket: Değerlendirme formunda en az 55 puan alan okullar içindir. Bu etiket için Topluluk'taki kaynaklar, olay vakaları ve etkinlikleri, çevrimiçi güvenliğin tüm alanlarında yoğun çalışılmış uygulamalar sergilenmeli ve çevrimiçi güvenlik eğitimi okul müfredatına dahil edilmelidir. Altın eSafety Etiketi verilen bir okul aktif olarak ebeveynleri destekleyecek ve ayrıca diğer okullardaki meslektaşları için çarpan etkisi ile onlara da yardım sağlayacaktır.

Güvenli İnternet konusunda öğrencilerde farkındalık yaratması maksadıyla hazırladığım etkinliğin görseline benzer şeyler siz de yapabilirsiniz.