T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / SERİK - Tekeli İlkokulu

Etiket Sonuçları: Rotamız stem

May

DOĞAMIZI KORUMA VE HAYALİMDEKİ DÜNYADA EV TASARIMI

Keşfetme sınıfa bir dünya maketi getirildi ve incelendi. Dünyanın şekli yapısı hakkında neye benzediği hakkında bilgi verildi. Dünya maketindeki okyanuslar karalar, yeşil alanlar incelendi. Ardından okuldaki geri dönüşüm kutularının üstündeki işaret ve resimler incelendi. Öğretmen Öğrencilere çevresine cam ve plastik şişelerin, kağıtların atılmış olduğu görselleri açar ve görsel hakkında hakkında konuşulup, çocukların birbirlerine cevap vermelerine fırsat verildi.

 

Açıklama 

Dünyamızı atıklardan korumak için evde yapabileceklerimiz nelerdir?

Çevremizi korumak için neler yapmalıyız? sorusu yöneltilir.

-Geri dönüşüm

-Enerji tasarrufu

-zararlı ürünler kullanmama

-su tasarrufu

-Çevre kirliliği ile ilgili video EBA'dan  izletildi.

Derinleştirme aşamasında;

Mühendislik Entegrasyonu :

Çocuklar gruplara ayrıldı. Çocukların verdiği cevaplar dinlenip ve not edildi. Problem durumu ile fikirler dinlendikten sonra ortak bir fikir belirlendi. Öğrencilerden fikirlerine yönelik prototip çizimini yapmaları istendi.

Öğrenciler fikir geliştirme aşamasında müdahale etmeden sınırlama getirmeden izlediklerini tasarım modelli öğrenme yöntemi kullanılarak hayalimdeki dünyada evi tasarlamaları istendi. Siz olsaydınız hayalinizdeki dünyadaki ev için neler tasarlardınız. İstedikleri dünyadaki  evi önce hayal ederek çizdiler.Verilen materyallerle tahta,,plastik lego ,kartonlar ,tahta blok,kutu sınıfta bulunan  materyallerle öğretmen rehberliğinde gruplara  ayrılarak tasarladılar.

Matematik Entegrasyonu : Dünyamızın şeklinin neye benzediği hakkında konuşuldu.Ev oluşturmak için hangi şekillerden faydalanabiliriz.Üçgen,kare,daire şekillerinden örüntü oluşturmaları istendi. Geometrik şekiller kullanarak neler oluşturabilirsin vs yapmaları istendi.

Türkçe  Dil Entegrasyonu: Çocuklar tasarımlarını arkadaşlarına sunum yaparak malzemeleri nasıl kullandıklarını anlatıldı. Birbirleriyle iletişim kurarak tasarım esnasında hayalindeki dünyada evin  özelliklerinin neler olduğunu söylediler. Tasarımlarını  anlattılar.

Mühendislik kısmında aile katılımı ile eko evler yapıldı.

May

SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME 

Çocukların sağlıklı yaşamak için nelere dikkat edilmesi gerektiği soru-cevap yöntemi ile konuşuldu. Ardından 'Sağlıklı Yaşam Videoları 've 'Sağlıklı besinler vidoları' izlendi.

Keşfetme aşamasına çocuklara organlar maketi incelettirildi.Çocukların iç organları incelemesine fırsat verildi. İç organlarımızın ne işe yaradığı hakkında videolar izlendi. Çocuklar Kendi vücudundan iç organlarının yerlerini öğrendiler.

Açıklama kısmında yumurta ile diş sağlığı deneyi yapıldı.Dişlerimizin Sağlığını Korumak İçin Neler YapmalıyızÇocuklarla sağlıklı ve sağlıksız yiyecekler neler olabilir konusu ile ilgili çeşitli resimler gösterildi.  Sebze ve meyveler, süt ve süt ürünleri, et ürünleri vb. gibi sağlıklı yiyeceklerin büyümemiz için ne kadar önemli olduğu anlatıldı. Şekerli yiyeceklerin vücudumuza ve dişlerine zararını kavratmak amacıyla deney yapıldı.  1 bardağın içine süt, 1 bardağın içine kola konuldu ve her bir bardağa bir adet yumurta konuldu ve 1 gün bekletildi. Sonuç çocuklarla gözlemlendi. Kola gibi şekerli yiyeceklerin dişlerimize zararlı olduğu kavratıldı.

Derinleştirme aşamasında; Matematik meyveler örüntü çalışması yapıldı.

Sağlıklı Yaşam için ,sporun önemini anlamak amacıyla sınıfta  spor yapıldı.

 

Mühendislik kısmında konuyla ilgili hikaye okundu.Daha sonra yiyeceklerin bozulmasını önlemek amacıyla termos tasarladık. Önce tasarımın çizimleri yapıldı.Termos yapımı aile katılımı ile yapıldı.Termos için malzemeler seçildi.Seçtikleri malzemelerle çocuklar kendi istekleri ve hayal güçleri doğrultusunda yiyeceklerin bozulmasını önlemek amacıyla termos yapıp, süslediler.