Tekeli ilkokulu öğretmenleri,öğrencileri ve velileriyle birlikte eko okul ve okullarda orman proğramları çerçevesinde doğa yürüyüşü gerçekleştirdiler. Zeytintantaşı mağarasını gruplar halinde rehber eşliğinde gezen öğretmenler,öğrenciler ve veliler doğal oluşumlar hakkında bilgi aldılar. Mağara gezisini biteren grup zeytintaşı mağarası önündeki çardaklarda kahvaltısını yaptılar. Tüm gruplar getirdikleri yiyeceklerle kahvaltısını yaptıktan sonra alanda çöp kalmayacak şekilde doğayı temiz bıkarak yürüyüşe geçti. Yürüyüş sırasında çam kozalağı,kekik,farklı şekillerde taşlar,çiçekler,otlar toplayan öğrenciler karahindiba çiçeğini buldular ve aynı anda tohumlarını üfleyerek uçmalarını seyrettiler. Ormandaki çeşitli ağaç türleri gözlemlediler.Karınca yuvaları izlendi.Kayaların ve kendiliğinden oluşan minik tepelerin üzerine tırmanan öğrenciler çok mutluydular.Daha önce sınıfımızda çimlendirdiğimiz meşe palamudu fidanı Akbaş göleti kenarına Zehra ve ailesi tarafından dikildi.Akbaş göleti kenarında yürüyüş yapan katılımcılar göletin güzelliğine hayran kaldılar.Zeytin taşı mağarasından başlayan yürüyüş Akbaş göleti çeversinde yapılan yürüyüşle sona erdi.
Eko-okullar projesi kapsamında okulumuzda günlük egzersiz planının yapılarak sağlıklı yaşamak için neler yapılması gerektiğini anlatan afiş tasarımı yapıldı..
Okulumuz eko-okullar projesi kapsamında Ayşene SOSYAL öğretmenimiz öğrencileriyle birlikte veli katılımıyla evlerde kullanıma uygun geri dönüşüm kutuları hazırladılar. Kaynağında ayrıştırmanın önemini kavrayan öğrenciler çevre bilinci kazandılar. Kağıt, cam , plastik , metal vb. geri dönüşüm malzemelerini ilgili geri dönüşüm kutularına attılar.
Tekeli İlkokulu, Eko-Okullar Programı kapsamında çalışmalarını;çevre bilinci-çöp,atık-geri dönüşüm konularında sürdürüyor.Okulumuz öğrencileri hayalimizdeki Dünya resimlerini çizdiler. Resimler okulumuzda yapılan sergi ile beğeni kazandı.
Tekeli İlkokulu İkinci Kez eTwinning School Etiketi Başvuru Hakkı Kazanmıştır.Yaptığı eTwinning projeleri ile bölge okullarına örnek olan okulumuz adından söz ettirmiştir.
Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar. Program,okullarda ISO 14001/EMAS üzerine kurulmuş bir çevre yönetim sisteminin uygulanmasını da sağlar.
Yerel düzeyde sürdürülebilir kalkınma sürecinin uygulanmasına yardımcı olmak üzere, öğrenciler okulun çevresel etkilerini azaltmak için uygulanan 7 adım'da etkin rol almak için yönlendirilirler. Dolayısıyla eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar.
Eko-Okullar programındaki en önemli ve bütünleştirici etken ise öğrenci katılımıdır. Eko-Okullar Programı, okullara çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunmasının yanı sıra; program dahilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimiyle üstün başarı sağlamış okullara Yeşil Bayrak ödülü vermesi nedeni ile aynı zamanda bir ödül planı olma özelliğini de taşır. Yeşil Bayrak, uluslararası düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir .
Programın uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır.
DOĞAMIZI KORUMA VE HAYALİMDEKİ DÜNYADA EV TASARIMI
Keşfetme sınıfa bir dünya maketi getirildi ve incelendi. Dünyanın şekli yapısı hakkında neye benzediği hakkında bilgi verildi. Dünya maketindeki okyanuslar karalar, yeşil alanlar incelendi. Ardından okuldaki geri dönüşüm kutularının üstündeki işaret ve resimler incelendi. Öğretmen Öğrencilere çevresine cam ve plastik şişelerin, kağıtların atılmış olduğu görselleri açar ve görsel hakkında hakkında konuşulup, çocukların birbirlerine cevap vermelerine fırsat verildi.
Açıklama
Dünyamızı atıklardan korumak için evde yapabileceklerimiz nelerdir?
Çevremizi korumak için neler yapmalıyız? sorusu yöneltilir.
-Geri dönüşüm
-Enerji tasarrufu
-zararlı ürünler kullanmama
-su tasarrufu
-Çevre kirliliği ile ilgili video EBA'dan izletildi.
Derinleştirme aşamasında;
Mühendislik Entegrasyonu :
Çocuklar gruplara ayrıldı. Çocukların verdiği cevaplar dinlenip ve not edildi. Problem durumu ile fikirler dinlendikten sonra ortak bir fikir belirlendi. Öğrencilerden fikirlerine yönelik prototip çizimini yapmaları istendi.
Öğrenciler fikir geliştirme aşamasında müdahale etmeden sınırlama getirmeden izlediklerini tasarım modelli öğrenme yöntemi kullanılarak hayalimdeki dünyada evi tasarlamaları istendi. Siz olsaydınız hayalinizdeki dünyadaki ev için neler tasarlardınız. İstedikleri dünyadaki evi önce hayal ederek çizdiler.Verilen materyallerle tahta,,plastik lego ,kartonlar ,tahta blok,kutu sınıfta bulunan materyallerle öğretmen rehberliğinde gruplara ayrılarak tasarladılar.
Matematik Entegrasyonu : Dünyamızın şeklinin neye benzediği hakkında konuşuldu.Ev oluşturmak için hangi şekillerden faydalanabiliriz.Üçgen,kare,daire şekillerinden örüntü oluşturmaları istendi. Geometrik şekiller kullanarak neler oluşturabilirsin vs yapmaları istendi.
Türkçe Dil Entegrasyonu: Çocuklar tasarımlarını arkadaşlarına sunum yaparak malzemeleri nasıl kullandıklarını anlatıldı. Birbirleriyle iletişim kurarak tasarım esnasında hayalindeki dünyada evin özelliklerinin neler olduğunu söylediler. Tasarımlarını anlattılar.
Mühendislik kısmında aile katılımı ile eko evler yapıldı.
SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME
Çocukların sağlıklı yaşamak için nelere dikkat edilmesi gerektiği soru-cevap yöntemi ile konuşuldu. Ardından 'Sağlıklı Yaşam Videoları 've 'Sağlıklı besinler vidoları' izlendi.
Keşfetme aşamasına çocuklara organlar maketi incelettirildi.Çocukların iç organları incelemesine fırsat verildi. İç organlarımızın ne işe yaradığı hakkında videolar izlendi. Çocuklar Kendi vücudundan iç organlarının yerlerini öğrendiler.
Açıklama kısmında yumurta ile diş sağlığı deneyi yapıldı.Dişlerimizin Sağlığını Korumak İçin Neler YapmalıyızÇocuklarla sağlıklı ve sağlıksız yiyecekler neler olabilir konusu ile ilgili çeşitli resimler gösterildi. Sebze ve meyveler, süt ve süt ürünleri, et ürünleri vb. gibi sağlıklı yiyeceklerin büyümemiz için ne kadar önemli olduğu anlatıldı. Şekerli yiyeceklerin vücudumuza ve dişlerine zararını kavratmak amacıyla deney yapıldı. 1 bardağın içine süt, 1 bardağın içine kola konuldu ve her bir bardağa bir adet yumurta konuldu ve 1 gün bekletildi. Sonuç çocuklarla gözlemlendi. Kola gibi şekerli yiyeceklerin dişlerimize zararlı olduğu kavratıldı.
Derinleştirme aşamasında; Matematik meyveler örüntü çalışması yapıldı.
Sağlıklı Yaşam için ,sporun önemini anlamak amacıyla sınıfta spor yapıldı.
Mühendislik kısmında konuyla ilgili hikaye okundu.Daha sonra yiyeceklerin bozulmasını önlemek amacıyla termos tasarladık. Önce tasarımın çizimleri yapıldı.Termos yapımı aile katılımı ile yapıldı.Termos için malzemeler seçildi.Seçtikleri malzemelerle çocuklar kendi istekleri ve hayal güçleri doğrultusunda yiyeceklerin bozulmasını önlemek amacıyla termos yapıp, süslediler.
ÇÖK-KAPAN-TUTUN BODO'NUN EVİNDEKİ EŞYALAR DEPREME DAYANIKLI
Çocuklarla deprem öncesi,deprem anında ve deprem sonrası yapılması nelere dikkat edilmesi gerektiği soru-cevap yöntemi ile konuşuldu.
Keşfetme aşamasında teknolojik araçlar kullanılarak çök kapan tutun hikayesi okundu. Hikaye sonrası, deprem sırasında neler yapacağımızla ilgili drama yapıldı.
Açıklama aşamasında deprem anında ne yapılmalı bununla ilgili sohbet edildi. Çök kapan tutun yapıldı.Deprem tatbikatı yapılarak hikayede yaşanılanlar uygulamalı olarak gerçekleştirilmiştir.
Derinleştirme aşamasında bu etkinlik sayesinde çocukların gerçek hayattaki karşılaşabileceği bir sorunun farkına varması ve bu sorun hakkında farklı çözüm yolları bulması ve bu çözüm yollarını hayata geçirmesi sağlanmıştır. Bu çalışmada öğretmen ve öğrenciler aktif katılım sağlayıp eğlenceli ve başarılı bir proje gerçekleştirmişlerdir. Çocukların kalıcı bir öğrenme sağladıkları gözlemlenmiştir.
Mühendislik kısmında Bodo'nun evinin tasarımı çizildi. Eşyalar nasıl tasarlansa depreme dayanıklı olur denildi. Atık malzemeler verilerek depreme dayanıklı ev çalışması aile katılımı ile yapıldı.
May
ANASINIFI VE ÖZEL ÖĞRENCİLERİN MASAL PARK SİNEMA BULUŞMASI
Kuruculuğunu Tekeli ilkokulu özel eğitim öğretmeni Emine BEKMEZ'in yaptığı ve Okul Öncesi öğretmeni Elif ZENGİN'in ortağı olduğu Hayata Katıl eTwinning projesi kapsamında son etkinlik olarak sinemaya gidildi. Özel öğrencilerin ve okul öncesi öğrencilerinin aileleri ile birlikte katıldığı sinema organizasyonu amacına ulaştı . Öğretmenlerinin eşliğinde aileler çocukları ile birlikte Tekeli İlkokulu bahçesinde buluşarak servise bindiler. Yol boyunca birbirleriyle güzel sohbet ederek kaynaşıp sinemaya vardılar. Sinema başlama saati gelinceye kadar Masal Park'ta masal kahramalarını çocuklara tanıtarak gezdiler. Oyun parkta oynadılar. Sinema için bilet almayı öğrendiler. Sinema izlerken sinema kurallarını kavradılar.
Öğrencilerin eğlenerek ,toplumda yer alarak öğrendiği Hayata Katıl projemiz bu etkinliğimizle mutlu bir şekilde sona erdi.
Okulumuzda yürütülen kuruculuğunu İlay PARLAK'ın yaptığı,Okul öncesi öğretmenimiz Elif ZENGİN 'in ortağı olduğu eTwinning projemizde sona doğru gelinirken proje çalışmalarında hedeflere ulaşılmıştır.
Okulumuzda yürütülen Hayata Katıl eTwinning projesi kapsamında ortak ürün olarak e-book oluşturulmuştur. Proje kurucusu okulumuz Özel Eğitim öğretmeni Emine BEKMEZ ve Anasınıfı D Şubesi öğretmeni Elif ZENGİN öğrencileriyle beraber ortak ürüne katkı sağlamışlardır.
Sesli Harfler Her Yerde eTwinning projemiz hakkında;
Çocuğun okuma-yazma becerisi için yeterli hazır bulunuşluğa ulaşmasında ve bu becerinin istenilen nitelikte kazandırılmasında bedensel, bilişsel, duyuşsal ve sosyal yönden gerekli tüm bilgi, beceri ve deneyimlere sahip olmasının yanı sıra, fonolojik farkındalık becerisinin de oldukça önemli olduğunu ortaya koyan çalışmalar vardır.
Fonolojik farkındalık; okuma-yazma ile güçlü bir ilişkisi olan, gelişen ve sözcüğü oluşturan sesleri tanıma, ayırma, maniple etme ve ortak seslerden oluşan sözcükleri fark etme görevleri ile ilgili bir beceridir.Fonolojik farkındalık, konuşma dilindeki sözcükleri hecelerine ve seslerine ayırma yeteneği ile birlikte konuşma dilindeki birimlerle ilgili zihinsel işlemler yürütebilme yeteneği olarak tanımlanır.
Çevreleri yazılı dil ile ilgili uyarıcılarla donatılmış olan çocuklar, doğdukları günden itibaren çevrelerindeki basılı malzemenin özelliklerine dikkat ederek ve yetişkinlerin yazı dilini nasıl kullandıklarını gözlemleyerek okula başlamadan çok daha önce okuma kavramları oluşturmaktadırlar. Ayrıca bu dönemde çocukların sözcüklerin fonolojik yapısına karşı bir duyarlılık gösterdikleri bilinmektedir. Çocukların bu dönemdeki gelişimi ve bu dönemde elde ettikleri beceriler onların formel okuma-yazma sürecine kolay bir geçiş yapmasını sağlar. Okul öncesi dönemde kazanılan ve okuma-yazma gelişimini kolaylaştıran becerilerden biri de fonolojik farkındalık becerisidir. Okul öncesi dönemde verilmesi gereken fonolojik farkındalık eğitiminin amacı, öğrencilerin formel okuma eğitiminden etkili bir şekilde yararlanmaları ve okumaya daha kolay geçmelerine yardımcı olmak için öğrencileri yeterli düzeye getirmektir.
Okulumuzun ortağı olduğu proje, çocukların okur yazarlığa hazır bulunuşluklarını artırmak ile ilgili temel becerilerini, genellikle sözel dil, fonolojik farkındalık, yazı farkındalığı, alfabe ve harf bilgisi, sözcük bilgisi ve yazı yazma becerilerini ,özellikle sesli harfleri , etkinlikler ile Web 2 araçlarını derslerimize entegre ederek daha eğlenceli şekilde öğrenmeleri amacıyla kurulmuştur.
Okulumuzda yürütülen sesli harfler her yerde eTwinning projesinde her ay 2 sesli harf ele alınmıştır.Her ay tüm proje paydaşlarının öğrencileri ile birlikte 4 adet ebook hazırlanmıştır. ebook hikayelerini öğretmenleri ile birlikte yazan öğrenciler hikaleri resimlemişlerdir.
Okulumuz öğretmenlerinden Elif ZENGİN öğrencileri ile birlikte 2019-2020 eğitim öğretim yılında yürüttüğü eTwinning projelerinden Avrupa ve ulusal kalite etiketlerini aldı.
Okulumuz 2010-2020 eğitim öğretim yılında yürütülen eTwinning projelerinin kalite etiketi ile taçlanmasından dolayı Avrupa Kalite Etiketi Levhası aldı.Antalya Atatürk Kültür Merkezi, Aspendos salonunda düzenlenen törende Avrupa Klaite etiketi Levhası Okul Müdürü Adnan Keser'e ,il Milli Eğitim Müdür yardımcısı Mehmet KARAKAŞ tarafından takdim edildi.
Okulumuz ingilizce öğretmenlerinden Gülay ÖZTÜRK'ün öğrencileri ile yürüttüğü Pinocchio's Nose - Pinokyo'nun Burnu eTwinning Projesi Book Creator etkinliği yapıldı.
Okulumuz ingilizce öğretmenlerinden Gülay ÖZTÜRK'ün yürüttüğü Pinocchio's Nose - Pinokyo'nun Burnu eTwinning Projesinde 4. etkinlik öğrencilerle birlikte yapıldı.Öğrenciler eTwinning projelerinde sıklıkla kullanılan wordart web 2.0 aracını tanıttılar.
Okulumuz öğretmenlerinden Gülay ÖZTÜRK'ün yürüttüğü Pinocchio's Nose - Pinokyo'nun Burnu eTwinning projesinde öğrenciler ebanın hayatımıza katkıları ile ilğili afişler tasarladıar.
Okulumuz öğretmenlerinden Elif ZENGİN'in ortağı olduğu öğrencileri ile birlikte yürüttüğü eTwinning projesi anlamlı bir çalışma yapıyor. Türkiye'nin 76 şehrinden 150 okul öncesi öğretmeni tarafından 2018 yılında başlatılan 100 Güne 100 Kitap eTwinning projesi, 4.yılında harika bir Okul Öncesi Dönem Çocuk Edebiyatı Zirvesine imza atıyor. Daha önce Adalet Bakanligi ile işbirliği yaparak 17 ilde Kadın Kapalı Cezaevlerinde anneleriyle birlikte kalan cocuklar için çocuk kütüphaneleri kuran 100 Güne 100 Kitap Ekibi, 29 30 Mayıs 2021 tarihlerinde yapacakları Okul Öncesi Dönem Çocuk Edebiyati Zirvesi ile Türkiye'de Okul Öncesi Dönem Çocuk Edebiyatı alanında kitlesel farkındalık yaratmayı hedefliyorlar.
29-30 Mayıs tarihleri arasinda Bakanlığımızın çok değerli yöneticileri, ülkemizin çok değerli akademisyenleri ve proje yürütücüsü çok değerli öğretmenlerimizin katılımıyla, projenin youtube kanalından canlı olarak yayınlanacak 100 GÜNE 100 KİTAP PROJESİ OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUK EDEBİYATI ZİRVESİNİ düzenleyerek çok değerli ve anlamlı bir çalışmaya imza atacaklar.
100 GÜNE 100 KİTAP PROJESİ OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUK EDEBİYATI ZİRVESİNE katılımlarınızı bekleriz.
Zirvemiz Sınırsız Katılıma Sahiptir.
Yayınlarımız:
29.05.2021Cumartesi 10.00/17.30,
30.05.2021Pazar 11.00/17.30 Saatleri Arası Youtu.be Kanalımızdan Canlı olarak yapılacaktır. Link için:
100 GÜNE 100 KİTAP Youtu.be Kanalı: https://m.youtube.com/channel/UCdjVY9FexmrTscjbKI8caiQ
100 GÜNE 100 KİTAP Web Sitesi: http://100gune100kitap.com/
100 GÜNE 100 KİTAP İnstagram Sayfası:
https://instagram.com/100gune100kitap?utm_medium=copy_link
Okulumuz anasınıfı öğretmeni Elif ZENGİN ve öğrencilerinin yürüttüğü Dıgıtal Stem eTwinning Avrupa projesi yerel basında yer aldı.