T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / SERİK - Tekeli İlkokulu

Haberler

Şbt

Okulumuzda yürütülen Ekran İle Değil Benimle Ol eTwinning projesi kalite etiketi almıştır.

Şbt

Okulumuzda 1 iyilik yap iyilik bul eTwinning projesini yürüten okul öncesi öğretmenimiz Elif ZENGİN Avrupa ve Ulusal kalite etiketi almıştır.

Şbt

Güvenli İnternet Günü 2023

Güvenli İnternet Günü (GİG) , dijital teknolojilerin özellikle çocuklar ve gençler arasında güvenli ve pozitif kullanımını desteklemek amacıyla Avrupa Komisyonu'nun desteğiyle, INSAFE/INHOPE ortak ağı tarafından her şubat ayında organize edilmektedir. Her yılın ikinci ayının ikinci haftasının ikinci günü kutlanan Güvenli İnternet Günü 'ne katılan milyonlarca insan, olumlu değişime ilham vermek, çevrimiçi güvenlik konularıyla ilgili farkındalığı arttırmak ve dünya genelindeki etkinliklere katılmak için bir araya gelmektedir.

 

Yıllar geçtikçe, Güvenli İnternet Günü (GİG) çevrimiçi güvenlik takviminde bir dönüm noktası haline gelmiştir. 2004 yılında AB SafeBorders projesinin girişimi ile başlayan ve 2005 yılında INSAFE ağının en eski eylemlerinden biri olarak kabul edilen Güvenli İnternet Günü, geleneksel coğrafi bölgelerin ötesine geçerek şu anda dünya çapında yaklaşık 130 ülkede kutlanmaktadır.

 

Her yıl düzenli olarak yapılan Güvenli İnternet Günü (GİG) , güncel endişeleri yansıtan bir konuyu seçmekte ve siber zorbalıktan sosyal ağlara kadar ortaya çıkan çevrimiçi sorunların farkındalığını artırmayı hedeflemektedir.

 

Güvenli İnternet Günü, herkesin teknolojiyi sorumlu, saygılı, eleştirel ve yaratıcı bir şekilde kullanmayı bildiği; hem güvenli hem de daha iyi bir internet oluşturmayı hedeflemektedir.

 

Güvenli İnternet Günü, daha iyi bir internet yaratmakta herkesi üzerine düşeni yapması konusunda teşvik etmek amacıyla; çocuklara, gençlere, ebeveynlere, bakıcılara, öğretmenlere, eğitimcilere ve sosyal hizmet uzmanlarına, bunların yanı sıra sektöre, karar alıcılara ve politikacılara ulaşmayı hedeflemektedir.

 

Güvenli İnternet Günü 2023, "Hep birlikte daha iyi bir internete" sloganı ile İnternetin pozitif gücünü kutlayarak, internetin potansiyelini kullanarak insanları bir araya getirmeyi sağlamakta ve herkesi bu harekete katkı ve katılım sağlamaya teşvik etmektedir.

 

Güvenli İnternet Günü, küresel bir yaklaşımla, herkesi bir araya getirmeye ve herkesi bu konuda rol almaya teşvik etmektedir.Bunu yapmanın birçok yolu vardır:

  1. Çocuklar ve gençler, internette diğer insanlara nazik ve saygılı davranarak, kendi ve başkalarının itibarlarını koruyarak, pozitif fırsatlar arayarak daha iyi bir internet oluşturmaya yardımcı olabilirler.
  2. Ebeveynler ve bakıcılar, çocuklarıyla açık bir diyalog geliştirerek, teknolojiyi güvenli ve pozitif bir şekilde kullanmaları konusunda onları eğiterek ve dijital bir rol model olarak; çocuklarını teknolojiyi sorumlu, saygılı, eleştirel ve yaratıcı bir şekilde kullanma konusunda destekleyebilirler.
  3. Öğretmenler, eğitimciler ve sosyal hizmet uzmanları, öğrencilerini dijital okuryazarlık becerileriyle donatarak ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek daha iyi bir internet ortamına katkı sunabilirler. Onları, kendi içeriklerini oluşturma ve çevrimiçi ortamda olumlu seçimler yapma konularında cesaretlendirebilirler ve öğrencileri için çevrimiçi davranış konusunda rol modeli olabilirler.
  4. Sektör, çevrimiçi ortamda pozitif içerik ve güvenli hizmetler oluşturarak ve bunları geliştirerek daha iyi bir internet oluşturmaya yardımcı olabilirler. Açık güvenlik tavsiyeleri ve kolay kullanılabilir bir dizi güvenlik araçları sağlayarak kullanıcıları her konuda başvuru yapabilmeleri ve bir yanlış durumunda desteğe erişimleri için cesaretlendirebilirler.
  5. Karar vericiler, yukarıdaki hususların çalışabileceği ve gelişebileceği kültürü sağlamaya yönelik adımlar atabilirler. Örneğin, çocuklar ve gençlerin çevrimiçi güvenliği öğrenmesi için müfredatta fırsatların sağlanması, ebeveynlerin ve bakıcıların ihtiyaç duydukları bilgiye ve destek kaynaklarına erişime sahip olmalarının sağlanması ve sektörün içerik ve hizmetlerinde kendi kendini kontrole teşvik edilmesi faydalı olacaktır. Dijital dünya için etkili çocuk koruma stratejileri ile çocuklar ve gençlerin güvenliği ve esenliği sağlanabilir.
  6. Herkes, çevrimiçi ortamda pozitif fark yaratmaktan sorumludur. Hepimiz, başkalarına karşı nazik, saygılı davranarak ve bağlantı kurma konusunda olumlu fırsatlar arayarak pozitifliği destekleyebiliriz. Uygunsuz ya da yasa dışı içerikleri veya davranışları ihbar ederek negatifliğe tepkide bulunabiliriz.

Şbt

Her geçen gün önemi daha iyi kavranan e-Güvenlik kavramı artık dijital ortamda bireysel güvenlikten öteye giderek, kurumların ve ülkelerin politikalarına dahil olmuştur.

Çevrim içi olarak eSafety Label'ın resmi adresi olan www.esafetylabel.eu üzerinden ulaşılan modül, okullar için Avrupa çapında bir akreditasyon ve destek hizmetidir. eSafety Label, eğitim ve öğrenim deneyiminin bir parçası olarak çevrim içi teknolojiye güvenli erişim için güvenli ve zenginleştirici bir ortam sağlamayı hedeflemektedir.

ESafety Label web sitesi, öğretmenler, okul müdürleri ve bilişim yöneticileri için önemli bir politika oluşturma merkezidir. Okulların kendi çevrim içi güvenliklerini değerlendirdikleri, iyileştirdikleri ve güçlendirdikleri hareket eylem yapısıdır. Okulların kendi çevrim içi güvenlik altyapısını, politikalarını ve uygulamalarını ulusal ve uluslararası standartlara göre gözden geçirmek eSafety Label sayesinde mümkün olmaktadır.

ESafety Label Topluluğu, 38 ülkeden yaklaşık 4.000 öğretmen ve Eğitim Bakanlıkları, üniversiteler, Güvenli İnternet Merkezleri gibi irtibat noktalarını bir araya getiren geniş bir ağdır.

Sürekli gelişen bir kavram olarak e-Güvenlik veya "Çevrim içi güvenlik", kullanıcıların çevrim içi olarak sahip oldukları becerileri, davranışları, eriştikleri içerikleri ve çalıştıkları çevrim içi içeriği kapsamaktadır.

Teknoloji kullanımının yönetilmesine yardımcı olmak isteyen ve okulların bu alanda artan ihtiyaçlarını kabul eden önde gelen teknoloji şirketleri, eğitim bakanlıkları ve Avrupa Okul Ağı güçlerini birleştirip çok paydaşlı bir organizasyon kurmuşlardır. ESafety Label inisiyatifi, 2012 yılında bu ortak taahhütten doğmuştur.

Proje resmi olarak 2012 yılında güvenli internet gününde başlamıştır. Okulların platformu test ettiği, sürekli artan özellik ve dil sürümlerinin olduğu iki yıllık bir pilot program döneminin ardından okulların geri bildirimleri ve okullara sunulan e-Güvenlik etiketi hizmetleri değerlendirme ve akreditasyon aracı eSafety sisteminin biçimlenmesini sağlamıştır.

Bu test döneminin sonucunda, değerlendirme formunu doldurduktan sonra okulların hem çevrim içi güvenlik durumlarını hem de iyileştirilecek önemli alanları anlamaları için kişiselleştirilmiş eylem planlarına ihtiyaç doğmuştur. Bu ihtiyaç ve yönlendirmelerden yola çıkan eSafety etiketi, Avrupa çapında hem ulusal hem de bölgesel düzeyde daha önce var olan girişimlerle uyumlu olacak şekilde şekillenmiştir.

Projenin geliştirilmesine başlamadan önce, Avusturya, Flaman Belçika, Estonya, İtalya, Portekiz, İspanya ve Birleşik Krallık dahil olmak üzere farklı ülkelerde kapsamlı araştırmalar yapılmıştır. Ülkeler, düşük ve yüksek teknolojiye sahip okulların daha iyi temsil edilebilmesini, çevrim içi yasal ve pedagojik çerçevelerin çeşitliliğini garanti etmek için seçilmiştir. Araştırma, kapsamlı masaüstü araştırmaları ve paydaş görüşmelerini içermiştir.

Şubat 2012'de, European Schoolnet araştırma aşamasını ve Haziran ile Aralık 2011 arasında gerçekleşen portalın özel tasarım sürecini açıklayan bir rapor yayınlanmıştır.

eSafety etiketi, çok paydaşlı bir proje olarak başlatılmıştır. Kaspersky Lab, Liberty Global, Microsoft ve Telefonica gibi birçok önde gelen şirket ve Flaman Belçika, İtalya, Portekiz Avrupa Eğitim Bakanlıkları yardım için okulların artan ihtiyaçlarını kabul ederek Avrupa Okul Ağı ile güçlerini birleştirmeye karar verdiler.

Avrupa Okul Ağı ve eSafety Label arasındaki konsorsiyum Avusturya, Estonya ve İspanya'daki Eğitim Bakanlıkları ve eğitim kurumları aracılığıyla eylemsel olarak desteklenmiş ve daha fazla Avrupa ülkesine yayılmıştır.

Ülkemizde de okulların e-Güvenlik alanında politikalarını oluşturdukları ve eylemsel olarak çevrim içi ve çevrim dışı uygulamalarını gerçekleştirdikleri "e-Güvenlik etiketi hizmetleri değerlendirme ve akreditasyon aracı" eSafety Label portalı gün geçtikçe daha fazla okulun sisteme dahil olması ile büyük bir hızla gelişiyor.

Güvenlik etiketi basamakları şu şekilde özetlenebilir:

  1. Öncelikle eSafety Label portalına kayıt olunmalıdır. Bu eğitim modülü hazırlandığı tarih itibari ile portal da Türkçe dil seçeneği bulunmamaktadır. Bu noktada okulda bulunan dil öğretmenlerinden yardım istenebilir.
  2. e-Güvenlik etiketi ile ilgili okuldaki öğretmenler, okul yöneticileri fikir alış verişi yapmak üzere mutlaka bir araya gelmelidir. Beyin fırtınası ile okulun e-Güvenlik alanında ki risk haritasının oluşturulması tavsiye edilir.
  3. eSafety Label portalında bulunan bilgilendirme tabloları, dokümanlar incelenmelidir. Portalı tüm yönleri ile anlamak başvuru aşama sürecini hızlandırır.
  4. Anket soruları cevaplandırılmalıdır. Genel olarak her ay portal da yapılan anket çalışmasında ki soruların cevaplandırılması portala aktif katılım açısından önem taşımaktadır.
  5. Okul öğretmen ve yöneticileri okulun e-Güvenlik çalışmaları hakkında veri ve doküman hazırlamaya başlamalıdır. Bu belgeler risk haritaları, öğretmenler kurul kararları, SWOT analizi, okulda konu hakkında yapılan sosyal çalışmalar, e-Güvenlik ile ilgili bilgilendirme toplantıları raporları ve resimleri gibi kaynaklar olabilir.
  6. Okulun e-Güvenlik alanında yaşadığı sorunlar belge üzerine işlenmeye, raporlaştırılmaya başlanmalıdır. Bu okulun güçlü ve zayıf yönlerini görebilmesi için önem taşır.
  7.  Portalın forum bölümüne katılım sağlanmalıdır. Forum bölümüm eğitimcilerin birbirleri ile etkileşim içinde oldukları, bilgi ve deneyimlerini paylaştıkları bölümdür. Bu bölüme okulunuzda yapılan iyi örnekleri lütfen yüklemeyiniz! Sadece etkileşim için kullanınız.
  8. Blog sayfasına katılım sağlanmalıdır. Blog sayfasında güncel olarak paylaşılan duyurular takip edilmeli ve istenilirse duyurulara / haberlere yorum yapılmalıdır.
  9. Değerlendirme formu aşamasına gelebilmek için portal da gerekli bölümler doldurulmalıdır. Okulunuzun kaydı tamamlandıktan sonra değerlendirme formu aşamasına gelinecektir.
  10. Ön kaynaklar gönderilmelidir. Burada okulunuzda yapılan iyi örnek uygulamaları "Our resources" bölümüne, okulda raporlaştırılan sorunlar "Our cases" bölümüne eklenmelidir.
  11. Bu aşamalar bittikten  sonra e-Güvenlik etiketi ile ilgili okuldaki öğretmenler, okul yöneticileri fikir alış verişi yapmak üzere mutlaka bir araya gelmelidir. Beyin fırtınası ile okulun e-Güvenlik alanında ki risk haritasının oluşturulması tavsiye edilir.
  12. e-Güvenlik ile ilgili okulda yaşanan sorunlar "Our cases" bölümünden gönderilebilir.
  13. Tüm bu aşamaları tamamladıktan sonra değerlendirme formunun doldurulması aşamasına geçilmelidir. Değerlendirme formunda ki sorular okulun e-Güvenlik alanında yaptığı veya farkında olması gereken detaylı sorular içerir.
  14. Değerlendirme formu sisteme teslim edilir. Değerlendirme formu son aşamada portala yüklenir ve sonuç beklenir.

"Etiket değerlendirme süreci, değerlendirme formunun puanına, kaynak teslimine ve topluluğa aktif katılıma bağlıdır."

Demir / Etiket yok: 22 puandan az puan alırsanız, başvurunuz Demir olarak tanımlanır. Okuldaki e-Güvenlik alanında yapmanız gereken çalışmaları kişiselleştirilmiş eylem planınıza dahil ederek size sunulan öneriler üzerinde çalışmaya başlayın. E-tabloları tekrar okuyun, kaynakları ve olay vakalarını eSafety Label portalında keşfedin ve 3 ay sonra tekrar eSafety Label başvurusu yapmak için tekrar deneyin.

Bronz Etiket: Değerlendirme formunuz, üç kategorinin her biri en az beş puan olmak üzere en az 22 puan alırsa, okulunuz Bronz etiket kazanacaktır. Bu, okulunuzda e-Güvenlik alanında güçlü yönlerin olduğunu ancak daha da geliştirilmesi gereken yönlerin olduğu anlamına gelir. Bronz etiket okulunuzun ayrıca çevrimiçi güvenliğe bağlılık gösterdiği anlamına da gelmektedir. Eylem Planında önerilen değişiklikleri uyguladıktan, topluma yeterince katkıda bulunduktan ve 12 ay Bronz Etiket almaya hak kazandıktan sonra değerlendirme formunu tekrar gönderebilirsiniz.

Gümüş Etiket: Gümüş Etiket alabilmek için değerlendirme formunuzun en az 44 puan alması gerekir. Değerlendirme Formundaki cevaplarınıza, portalda ki etkinliğinize, kaynaklarınıza ve olaylarınıza bağlı olarak, ulusal eSafety Label Koordinatörü okulunuzun çevrimiçi güvenlik politikasının, uygulamasının ve altyapısının bir Gümüş Etiketi hak edip etmediğine karar verecektir.

Altın Etiket: Değerlendirme formunda en az 55 puan alan okullar içindir. Bu etiket için Topluluk'taki kaynaklar, olay vakaları ve etkinlikleri, çevrimiçi güvenliğin tüm alanlarında yoğun çalışılmış uygulamalar sergilenmeli ve çevrimiçi güvenlik eğitimi okul müfredatına dahil edilmelidir. Altın eSafety Etiketi verilen bir okul aktif olarak ebeveynleri destekleyecek ve ayrıca diğer okullardaki meslektaşları için çarpan etkisi ile onlara da yardım sağlayacaktır.

Güvenli İnternet konusunda öğrencilerde farkındalık yaratması maksadıyla hazırladığım etkinliğin görseline benzer şeyler siz de yapabilirsiniz.

 

Ock

Tekeli İlkokulu İkinci Kez eTwinning School Etiketi Başvuru Hakkı Kazanmıştır.Yaptığı eTwinning projeleri ile bölge okullarına örnek olan okulumuz adından söz ettirmiştir.

Ock

Tekeli ilkokulu ingilizce öğretmeni Gülay ÖZTÜRK Pinokyo'nun Burnu adlı eTwinning projesi ile Ulusul kalite etiketi,Ferit İLTAR Buralar Bizde Öğretmenim projesi ile Avrupa kalite etiketi,Okul öncesi Öğretmeni Elif ZENGİN Dıgıtal Stem projesiyle Avrupa kalite etiketi aldılar. Tekeli ilkokulu yapılan Avrupa projeleri ile Avrupa Kalite etiketi levhası ile ödüllendirilmiştir.

Ock

"Türkiye'den 42.000 eTwinning projesi arasından en yüksek puana sahip 276 proje kurucularının davet edildiği konferansta eTwinnerler bir araya geldiler.

     Milli eğitim bakanlığı yenilik ve eğitim teknolojileri genel müdürlüğünün Antalya'da düzenlemiş olduğu eTwinning 13. Ulusal konferansına 26-28 Aralık 2022 tarihinde Tekeli İlkokulu Özel Eğitim öğretmeni Emine BEKMEZ 'HAYATA KATIL 'eTwinning projesi ile katılarak ilçemizi temsil etti.

      eTwinning 13. Ulusal Konferansı ilk günün de açılış konuşmaları ve eTwinning tanıtımı ile başlarken kategorisinde en iyi olarak seçilen projeler ödüllerini aldılar. Proje stantlarında iyi örneklerin incelenmesi eTwinnerlere ilham verirken,  yine alanında en iyiler tarafından hazırlanan sunumlar, drama çalışmaları, eğitimler ile mesleki anlamda kazanım sağladılar. ESEP platformunun tanıtılması ve yenilikler hakkında bilgilerin aktarılması ve sertifika töreni ile dolu dolu geçen süreç içerinde katılımcılar yeni proje fikirleri geliştirdiler."



Ock

Okulumuz European School Net desteğinde, güvenli internet kullanımında farkındalık oluşturan esafety label " bronz e-güvenlik etiketi" aldı.Okulumuzun esafety label etiketini yeniledik.

Ock

Okullarda Orman Programı okul öncesi, ilk ve ortaokullarda uygulanan, amacı orman eko-sistemi ile ilgili bilginin açık hava etkinlikleri, okul bahçesi veya ormanlara inceleme gezileri düzenleyerek arttırılması ve deneyimlerin uluslararası düzeyde paylaşılması olan bir çevre eğitim programıdır. Program bu amaca yönelik olarak, ormanların eğitsel etkinliklerde kullanılmasını teşvik eder, ormanlarla ilgili olarak yapılacak yerel, ulusal ve uluslararası faaliyetleri desteklemeyi hedefler.

Programda, ormanların sürdürülebilir yaşam için sahip olduğu değerin ve önemin kitleler tarafından öğrenilmesi, aktarılması ve günlük hayatta bireylerin davranış ve aktivitelerine yansıtılması beklenmektedir. İnsanlar için kültürel, ekolojik, ekonomik ve sosyal değeri bulunan ormanların özelliklerini ve değerini başta çocuklar ardından onlar aracılığıyla tüm toplum tarafından anlaşılması Program'ın ana felsefesini oluşturmaktadır.

Okullarda Orman Programı klasik eğitim metotlarından farklı olarak, sürdürülebilir bir yaşam için eğitimin en temel araç olduğu inancıyla, işlenecek konuların sadece bir dersle sınırlandırılmayıp tüm eğitim sürecine yansıtıldığı (okuldaki tüm zümrelerde uygulanabilirlik hedefi) , öğrencinin birebir içersinde olacağı alternatif eğitim metotlarının uygulandığı ve bunun sonucunda değerler eğitiminin de yer aldığı bir temele sahiptir. 


Ock

Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar. Program,okullarda ISO 14001/EMAS üzerine kurulmuş bir çevre yönetim sisteminin uygulanmasını da sağlar.

Yerel düzeyde sürdürülebilir kalkınma sürecinin uygulanmasına yardımcı olmak üzere, öğrenciler okulun çevresel etkilerini azaltmak için uygulanan 7 adım'da etkin rol almak için yönlendirilirler. Dolayısıyla eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar.

Eko-Okullar programındaki en önemli ve bütünleştirici etken ise öğrenci katılımıdır. Eko-Okullar Programı, okullara çevre eğitimi konusunda yol gösterici bir program sunmasının yanı sıra; program dahilinde yaptıkları çalışmalarda ve verdikleri çevre eğitimiyle üstün başarı sağlamış okullara Yeşil Bayrak ödülü vermesi nedeni ile aynı zamanda bir ödül planı olma özelliğini de taşır. Yeşil Bayrak, uluslararası düzeyde tanınan ve saygınlığı olan, çevreye duyarlı okulu simgeleyen bir eko-etikettir . 

Programın uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır.

 

May

DOĞAMIZI KORUMA VE HAYALİMDEKİ DÜNYADA EV TASARIMI

Keşfetme sınıfa bir dünya maketi getirildi ve incelendi. Dünyanın şekli yapısı hakkında neye benzediği hakkında bilgi verildi. Dünya maketindeki okyanuslar karalar, yeşil alanlar incelendi. Ardından okuldaki geri dönüşüm kutularının üstündeki işaret ve resimler incelendi. Öğretmen Öğrencilere çevresine cam ve plastik şişelerin, kağıtların atılmış olduğu görselleri açar ve görsel hakkında hakkında konuşulup, çocukların birbirlerine cevap vermelerine fırsat verildi.

 

Açıklama 

Dünyamızı atıklardan korumak için evde yapabileceklerimiz nelerdir?

Çevremizi korumak için neler yapmalıyız? sorusu yöneltilir.

-Geri dönüşüm

-Enerji tasarrufu

-zararlı ürünler kullanmama

-su tasarrufu

-Çevre kirliliği ile ilgili video EBA'dan  izletildi.

Derinleştirme aşamasında;

Mühendislik Entegrasyonu :

Çocuklar gruplara ayrıldı. Çocukların verdiği cevaplar dinlenip ve not edildi. Problem durumu ile fikirler dinlendikten sonra ortak bir fikir belirlendi. Öğrencilerden fikirlerine yönelik prototip çizimini yapmaları istendi.

Öğrenciler fikir geliştirme aşamasında müdahale etmeden sınırlama getirmeden izlediklerini tasarım modelli öğrenme yöntemi kullanılarak hayalimdeki dünyada evi tasarlamaları istendi. Siz olsaydınız hayalinizdeki dünyadaki ev için neler tasarlardınız. İstedikleri dünyadaki  evi önce hayal ederek çizdiler.Verilen materyallerle tahta,,plastik lego ,kartonlar ,tahta blok,kutu sınıfta bulunan  materyallerle öğretmen rehberliğinde gruplara  ayrılarak tasarladılar.

Matematik Entegrasyonu : Dünyamızın şeklinin neye benzediği hakkında konuşuldu.Ev oluşturmak için hangi şekillerden faydalanabiliriz.Üçgen,kare,daire şekillerinden örüntü oluşturmaları istendi. Geometrik şekiller kullanarak neler oluşturabilirsin vs yapmaları istendi.

Türkçe  Dil Entegrasyonu: Çocuklar tasarımlarını arkadaşlarına sunum yaparak malzemeleri nasıl kullandıklarını anlatıldı. Birbirleriyle iletişim kurarak tasarım esnasında hayalindeki dünyada evin  özelliklerinin neler olduğunu söylediler. Tasarımlarını  anlattılar.

Mühendislik kısmında aile katılımı ile eko evler yapıldı.

May

SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME 

Çocukların sağlıklı yaşamak için nelere dikkat edilmesi gerektiği soru-cevap yöntemi ile konuşuldu. Ardından 'Sağlıklı Yaşam Videoları 've 'Sağlıklı besinler vidoları' izlendi.

Keşfetme aşamasına çocuklara organlar maketi incelettirildi.Çocukların iç organları incelemesine fırsat verildi. İç organlarımızın ne işe yaradığı hakkında videolar izlendi. Çocuklar Kendi vücudundan iç organlarının yerlerini öğrendiler.

Açıklama kısmında yumurta ile diş sağlığı deneyi yapıldı.Dişlerimizin Sağlığını Korumak İçin Neler YapmalıyızÇocuklarla sağlıklı ve sağlıksız yiyecekler neler olabilir konusu ile ilgili çeşitli resimler gösterildi.  Sebze ve meyveler, süt ve süt ürünleri, et ürünleri vb. gibi sağlıklı yiyeceklerin büyümemiz için ne kadar önemli olduğu anlatıldı. Şekerli yiyeceklerin vücudumuza ve dişlerine zararını kavratmak amacıyla deney yapıldı.  1 bardağın içine süt, 1 bardağın içine kola konuldu ve her bir bardağa bir adet yumurta konuldu ve 1 gün bekletildi. Sonuç çocuklarla gözlemlendi. Kola gibi şekerli yiyeceklerin dişlerimize zararlı olduğu kavratıldı.

Derinleştirme aşamasında; Matematik meyveler örüntü çalışması yapıldı.

Sağlıklı Yaşam için ,sporun önemini anlamak amacıyla sınıfta  spor yapıldı.

 

Mühendislik kısmında konuyla ilgili hikaye okundu.Daha sonra yiyeceklerin bozulmasını önlemek amacıyla termos tasarladık. Önce tasarımın çizimleri yapıldı.Termos yapımı aile katılımı ile yapıldı.Termos için malzemeler seçildi.Seçtikleri malzemelerle çocuklar kendi istekleri ve hayal güçleri doğrultusunda yiyeceklerin bozulmasını önlemek amacıyla termos yapıp, süslediler.

 

May

ÇÖK-KAPAN-TUTUN BODO'NUN EVİNDEKİ EŞYALAR DEPREME DAYANIKLI

Çocuklarla deprem öncesi,deprem anında ve deprem sonrası yapılması   nelere dikkat edilmesi gerektiği soru-cevap yöntemi ile konuşuldu.

Keşfetme aşamasında teknolojik araçlar kullanılarak çök kapan tutun hikayesi okundu. Hikaye sonrası, deprem sırasında neler yapacağımızla ilgili drama yapıldı.

Açıklama aşamasında  deprem anında ne yapılmalı bununla ilgili sohbet edildi. Çök kapan tutun yapıldı.Deprem tatbikatı yapılarak hikayede yaşanılanlar uygulamalı olarak gerçekleştirilmiştir.

Derinleştirme aşamasında bu etkinlik sayesinde çocukların gerçek hayattaki karşılaşabileceği bir sorunun farkına varması ve bu sorun hakkında farklı çözüm yolları bulması ve bu çözüm yollarını hayata geçirmesi sağlanmıştır. Bu çalışmada öğretmen ve öğrenciler aktif katılım sağlayıp eğlenceli ve başarılı bir proje gerçekleştirmişlerdir. Çocukların kalıcı bir öğrenme sağladıkları gözlemlenmiştir.

Mühendislik kısmında  Bodo'nun evinin tasarımı çizildi. Eşyalar nasıl tasarlansa depreme dayanıklı olur denildi. Atık malzemeler verilerek depreme dayanıklı ev çalışması aile katılımı ile yapıldı.

 

 

May

                   ANASINIFI VE ÖZEL ÖĞRENCİLERİN MASAL PARK  SİNEMA BULUŞMASI

             Kuruculuğunu Tekeli ilkokulu özel eğitim öğretmeni Emine BEKMEZ'in yaptığı ve Okul Öncesi öğretmeni Elif ZENGİN'in ortağı olduğu Hayata Katıl eTwinning projesi kapsamında son etkinlik olarak sinemaya gidildi. Özel öğrencilerin ve okul öncesi öğrencilerinin aileleri ile birlikte katıldığı sinema organizasyonu amacına ulaştı . Öğretmenlerinin eşliğinde aileler çocukları ile birlikte Tekeli İlkokulu bahçesinde buluşarak servise bindiler. Yol boyunca birbirleriyle  güzel sohbet ederek kaynaşıp sinemaya vardılar. Sinema başlama saati gelinceye kadar Masal Park'ta  masal kahramalarını çocuklara tanıtarak gezdiler. Oyun parkta oynadılar. Sinema için bilet almayı  öğrendiler. Sinema izlerken sinema kurallarını kavradılar.

          Öğrencilerin eğlenerek ,toplumda yer alarak öğrendiği  Hayata Katıl projemiz bu etkinliğimizle mutlu bir şekilde sona erdi.

Nis

Okulumuzda yürütülen kuruculuğunu İlay PARLAK'ın yaptığı,Okul öncesi öğretmenimiz Elif ZENGİN 'in ortağı olduğu eTwinning projemizde sona doğru gelinirken proje çalışmalarında hedeflere ulaşılmıştır.