T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / SERİK - Tekeli İlkokulu

Haberler

Haz

Okulumuz ingilizce öğretmenlerinden Gülay ÖZTÜRK'ün öğrencileri ile yürüttüğü Pinocchio's Nose - Pinokyo'nun Burnu eTwinning Projesi Book Creator etkinliği yapıldı.

Haz

Okulumuz ingilizce öğretmenlerinden Gülay ÖZTÜRK'ün yürüttüğü Pinocchio's Nose - Pinokyo'nun Burnu eTwinning Projesinde 4. etkinlik öğrencilerle birlikte yapıldı.Öğrenciler eTwinning projelerinde sıklıkla kullanılan wordart web 2.0 aracını tanıttılar.

Haz

Projemiz kapsamında düzenlenen ve RTÜK İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire Başkan Yardımcısı Sayın Feyza Gizligider'in konuşmacı olarak katıldığı Medya Okuryazarlığı ve Dezenformasyon Medya Eğitimi konulu eğitimimiz 23.02.2021 tarihinde gerçekleşti.Eğitimimize bir çok yönetici,öğrenci ve veli katıldı.

Haz

Okulumuz ingilizce öğretmenlerinden Gülay ÖZTÜRK'ün yürüttüğü Pinocchio's Nose - Pinokyo'nun Burnu eTwinning projesinde eTwinning günü kutlamaları yapıldı.

Haz

Okulumuz öğretmenlerinden Gülay ÖZTÜRK'ün yürüttüğü Pinocchio's Nose - Pinokyo'nun Burnu eTwinning projesinde öğrenciler ebanın hayatımıza katkıları ile ilğili afişler tasarladıar.

May

Okulumuz öğretmenlerinden Elif ZENGİN'in ortağı olduğu öğrencileri ile birlikte yürüttüğü eTwinning projesi anlamlı bir çalışma yapıyor. Türkiye'nin 76 şehrinden 150 okul öncesi öğretmeni tarafından 2018 yılında başlatılan 100 Güne 100 Kitap eTwinning projesi, 4.yılında harika bir Okul Öncesi Dönem Çocuk Edebiyatı Zirvesine imza atıyor. Daha önce Adalet Bakanligi ile işbirliği yaparak 17 ilde Kadın Kapalı Cezaevlerinde anneleriyle birlikte kalan cocuklar için çocuk kütüphaneleri kuran 100 Güne 100 Kitap Ekibi, 29 30 Mayıs 2021 tarihlerinde yapacakları Okul Öncesi Dönem Çocuk Edebiyati Zirvesi ile Türkiye'de Okul Öncesi Dönem Çocuk Edebiyatı alanında kitlesel farkındalık yaratmayı hedefliyorlar. 

29-30 Mayıs tarihleri arasinda Bakanlığımızın çok değerli yöneticileri, ülkemizin çok değerli akademisyenleri ve proje yürütücüsü çok değerli öğretmenlerimizin katılımıyla, projenin youtube kanalından canlı olarak yayınlanacak 100 GÜNE 100 KİTAP PROJESİ OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUK EDEBİYATI ZİRVESİNİ düzenleyerek çok değerli ve anlamlı bir çalışmaya imza atacaklar.

100 GÜNE 100 KİTAP PROJESİ OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUK EDEBİYATI ZİRVESİNE katılımlarınızı bekleriz.

Zirvemiz Sınırsız Katılıma Sahiptir. 

Yayınlarımız:

29.05.2021Cumartesi 10.00/17.30,

30.05.2021Pazar 11.00/17.30 Saatleri Arası Youtu.be Kanalımızdan Canlı olarak yapılacaktır. Link için:

 

100 GÜNE 100 KİTAP Youtu.be Kanalı: https://m.youtube.com/channel/UCdjVY9FexmrTscjbKI8caiQ

 

100 GÜNE 100 KİTAP Web Sitesi: http://100gune100kitap.com/

 

100 GÜNE 100 KİTAP İnstagram Sayfası:

https://instagram.com/100gune100kitap?utm_medium=copy_link

May

Okulumuz anasınıfı öğretmeni Elif ZENGİN ve öğrencilerinin yürüttüğü Dıgıtal Stem eTwinning Avrupa projesi yerel basında yer aldı.

May

May

Proje ortağı okulumuz öğretmenlerinden Elif ZENGİN öğrencileri ile birlikte STEM KEŞİF HAFTASINA katıldılar. Mıknatıslı çevre dostu araba yaptılar.Küresel ısınmanın başlıca nedeni, benzin ve dizel gibi fosil yakıtları yakan araçlardır. Ancak doğalgaz ve petrol tamamen organik kökenli olmadığı için genel olarak hidrokarbon olarak adlandırabiliriz. Elektrikli araçların hidrokarbon yakmadığı gerçeğinden yola çıkarak daha çevreci olduklarını ve küresel ısınmaya neden olan zehirli egzoz dumanı ve sera gazları yaymadıklarını söyleyebiliriz.

Çevremizi korumak ve küresel ısınmayı önlemek için elektrikli veya manyetik araçlar kullanırsak, çevremizi daha yaşanabilir hale getirebiliriz.

May

Tekeli ilkokulumuzda DIGITAL STEM eTwinning projesini okulumuz öğretmenlerinden Elif ZENGİN ve öğrencileri tarafından yürütülmektedir.

STEM NEDİR?STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi;  teorik bilginin uygulamaya,  ürüne ve yenilikçi buluşlara dönüştürülmesini amaçlayan, öğrencilerin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik derslerinde öğrendikleri bilgileri bir bütünün parçaları olarak görmelerini sağlayan bir eğitim yaklaşımıdır.STEM eğitimi disiplinleri bir araya getirerek kaliteli öğrenme, var olan bilgiyi günlük hayatta kullanma, yaşam becerilerini artırma, üst düzey ve eleştirel düşünmeyi kapsayan bir eğitim olarak düşünülebilir.Fen Bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik; üretim ve buluş yapma sürecinin hiç bitmeyen döngüsünün ana bileşenleridir. Fen bilimleri mühendislerin prototiplerini geliştirmesine destek olur ve mühendislik ürünleri de bilimsel bilgi oluşturma süreçlerinin daha çok gelişmesini sağlar. Fen bilimleri ve mühendislik döngüsünün oluşmasını da teknoloji ve matematik disiplinleri sağlar.

AMACIMIZ

Bilimsel ve teknolojik yarışta geri kalmamak için matematik ve fen bilimlerini kavramsal olarak iyi anlayan, bu kavramları günlük olaylarla ilişkilendiren, meraklı, sorgulama becerilerine sahip ve okullarda öğrenilen bilgileri günlük hayatta karşılaştıkları problemleri çözmek için kullanan bireyler yetiştirmektir.

HEDEFLERİMİZ

  • Eğitim programının içeriğini canlandırıcı bir öğrenme ortamı sağlayabilmesi,
  • Öğrencilerin yeni buluşlar keşfetmelerini, olaylar arasındaki ilişkiyi daha iyi anlamalarını sağlayabilmesi,
  • İşbirliği ve bağımsız çalışma yoluyla öğrencilerin özgüven ve öz yeterliliğini geliştirebilmesi,
  • Karşılaştıkları sorunlara daha kısa  çözümler üretebilmesi,
  • Tasarım odaklı düşünme ve yenilikçi olmayı sağlayabilmesi,
  • Öğrencilerin problemlere disiplinler arası bakış açısıyla bakması,
  • Bütüncül bir eğitim yaklaşımıyla bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.

2.NEDEN STEM EĞİTİMİ?

Bilgi toplumunda emek ve kas gücünden çok zihinsel süreçlerin ve üretim becerilerinin arttırılması zorunluluk olarak görülmektedir. Her geçen gün ihtiyaçları yenilenen dinamik eğitim sistemimizi çağın ihtiyaçları doğrultusunda geliştirmek, üreten, tasarlayan, geliştiren bir nesil yetiştirerek sürece katkı sağlamak eğitim kurumlarının da görevi olmalıdır.

Yaratıcılık, eleştirel düşünme, problem çözme ve işbirlikli çalışma gibi 21. yüzyıl becerilerinin, sanayi dönemi formatına sahip klasik eğitim anlayışı ile çocuklara kazandırılması pek de mümkün görünmemektedir. Mevcut eğitim yaklaşımı; fen, matematik ve teknoloji içeriklerini öğrencilere birbirinden kopuk olarak vermektedir Çocukların daha farklı bir şekilde düşünmelerini sağlayan yaratıcı ve akıcı zihinleri vardır. Problemleri kodlamak ve çözmek için neredeyse sınırsız yollar, çocuklara ilham verebilir.

İlim güzeldir, lezzeti de kalıcıdır.

Günümüz eğitim sisteminde öğrenciler;

  • Derslerin birçoğunun kazanımlarında uygulama yapabilecekleri
  • Estetik bakış açısı ve ürün geliştirme becerilerinin kazanabilecekleri
  • Algoritmik düşünme becerilerini kazanabilecekleri
  • Kazanımları somutlaştırabilecekleri
  • Öğrencilere sorumluluk veren
  • Küçük yaştan itibaren bilgisayar programlaması gibi teknolojik bilgilerle donatan
  • Dayanışmayı önemseten ve girişimci bir ruh aşılayan

Daha kalıcı ve yaratıcılıklarını geliştirecek bir öğrenme şekline ihtiyaç duymaktadır.

Teknoloji tabanlı eğitimin kaçınılmaz olduğu içinde bulunduğumuz çağda, bireylerin üretkenliklerini ortaya koyabilmesi  için Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarındaki bilgilerini bir araya getirebilmelerini  gerekir. Bilimsel becerilerin temeli de üretme, girişim ve buluş yapabilmekten geçmektedir. Girişimcilik risk alıp harekete geçme sürecidir ve farkındalığa sahip olup, üretim becerisini kazandırır. Bilişim felsefesi, üreten insanın önce kendisine saygı duyduğunu (özsaygı) belirtir. Bununla ilgili olarak, sınıflarda öğrencilerin merak duygularını gidermek için üretim gereklidir çünkü üretim özsaygıyı doğurur. Son olarak, özsaygı da özgüveni geliştirir.

YENİLİKÇİ EĞİTİM UYGULAMALARI

STEM eğitimi evrensel okur-yazarlık becerilerine odaklanmaktadır. Bu beceriler yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme ve işbirlikçi çalışmadır. Öğrencilerin bu becerileri kazanması gerekir. Bu bağlamda, öğretmenlerin rolü öğrencilere Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik derslerinde teorik bilgileri vermek değil, yol göstericilik yaparak öğrencileri üst düzey düşünme, ürün geliştirme, buluş ve inovasyon yapabilme seviyesine ulaştırmaktır. Bunu yaparken de eğitim sisteminin içinde öğrencinin hata yapmaktan korkmamasını sağlayacak ve özgüvenlerini geliştirecek ortamlar sağlanması önemlidir.

Özet olarak STEM eğitiminde beklenen tek bir çıktı yoktur. Öğretmen öğrenciyi yapamadığı yerde teşvik etmeli, beklenen çıktıya ulaştığında ise çıktının daha iyisini yapabilmesi için öğrenciye gerekli teşvik ve olanakları sağlamalıdır. Böylece öğrenciye gelişimin sürekli olduğuna dair felsefe kazandırılmalıdır.

Öğretmenlerin rolü öğrencilere Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik derslerinde teorik bilgileri vermek değil, yol göstericilik yaparak öğrencileri üst düzey düşünme, ürün geliştirme, buluş ve inovasyon yapabilme seviyesine ulaştırmaktır. Bunu yaparken de eğitim sisteminin içinde öğrencinin hata yapmaktan korkmamasını sağlayacak ve özgüvenlerini geliştirecek ortamlar sağlanması önemlidir.

Üreten nesiller için STEM gerekli...

TASARIM TEMELLİ STEM EĞİTİMİ

1.  Problem belirlenir, tasarım görevi açıklanır.

2. Olası çözümler araştırılır.

3. Elde edilen veriler doğrultusunda en uygun tasarım çözümü seçilir.

4. Prototip hazırlanır.

5. Prototip test edilir, ürün sunulur.

6. Revize edilir, gerekirse yeniden tasarlanır.

PROBLEME DAYALI ÖĞRENME

Öğrenci merkezlidir, öğretmen rehberdir.

Öğrenme ortamında işbirliği önemlidir.

Problem gerçek yaşam ile ilgili, öğrencinin ilgisini çekecek şekilde; gazete haberi, fotoğraf, video ya da senaryo şeklinde  verilir.

Problem farklı disiplinlerin perspektiflerinden bakabilecek şekilde kapsamlı seçilir.

Öğrencinin probleme çözüm ararken bilgi ve beceri kazanması amaçlanır.

 5E ÖĞRENME MODELİ

Bir kavramın ayrıntılı bir şekilde öğrenmesine imkan veren öğrenme modelidir. Öğrencinin araştırma merakını arttırır, konu ile ilgili beklentilerine cevap verir, bilgi ve becerilerini aktif bir şekilde kullanımını içeren etkinliklerden oluşur.

Engage(Dikkat çekme)

Explore(Araştırma)

Explain(Açıklama)

Elaboration(Derinleştirme transfer etme)

Evaluate(Değerlendirme)

Aşamalarından oluşur.

STEM eğitimleri dünyada iş gücü niteliğinin artırılmasını sağlamak için gerekli stratejilerden olan deneme - yanılma, yaparak öğrenme, sorgulama, araştırma yapma ve buluş yapma gibi davranışların geliştirilmesini sağlar.

 

Nis

Okulumuz öğretmenlerinden Elif ZENGİN ve öğrencileri DIGITAL STEM eTwinnning projesi kapsamında blok poster hazırladılar. 

Nis

Okulumuz öğretmeni Elif ZENGİN ve öğrencileri  2 Nisan Otizm Farkındalık Günü etkinlikleri

Nis

Okulumuz öğretmeni Elif ZENGİN ve öğrencileri DIGITAL STEM eTwinning projeleri kapsamında hareketli mıknatıslı manyetik araba tasarladılar.